close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106 1.4i XT: Stationair toerental

Bouwjaar: 1992

Ben sinds kort in het bezit van mijn Peugeot, waar nog het nodige aan moet gebeuren dus dacht ik, laat ik goed beginnen met een kleine beurt.

Nu blijkt dat het stationaire toerental na de luchtfilter wissel niet direct naar de 1000 toeren daalt als ik de koppeling in druk en het gas los laat.

Ik weet het, dit is al eerder in dit forum langsgekomen: (http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
maar heb toen niet de oplossing kunnen vinden. De vacuum slangetjes zitten namelijk allemaal goed en de gaskabel is ook in orde.

Wel is het zo dat het toerental niet rond de 2000 blijft hangen maar heel langzaam terug valt naar de 1000 (blijft dan verder stabiel). Dit duurt alleen langer dan volgens mij normaal is (10 a 20 seconden). Ik las ook ergens in dit forum iets over 'het terugregelen' van het toerental door een motortje? Het geluid van dit terugregelen lijkt daar wel op maar dit kan toch niet normaal zijn?

Ik heb de accu al losgekoppeld gehad (resset).

Geplaatst door

Prutser9191 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hey prutser, heb je de accupool wel los gehad met de motor op bedrijfstemperatuur.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Ja, eerst tijdens de wissel van het luchtfilter (motor koud), maar daarna (las ik in dit forum) ook met een warme motor. Weet alleen niet of ik de accupool weer moest aansluiten als de motor nog steeds warm is.

Snelle reactie trouwens, bedankt!

Prutser9191 0

20 jaar

Ja, het gaat maar om 10 seconden het gaat er n.l. om dat hij de situatie met warme motor herkent als normaal en dus met koude motor versneld gaat lopen.Sorry voor de trage reactie deze keer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Tja, dat klinkt heel logisch. Morgen gelijk met een warme motor proberen. Ik laat het weten, dank!

Prutser9191 0

20 jaar

Helaas, nadat de motor op temperatuur was gekomen (ongeveer 200 km gereden) direct daarna de pluspool losgemaakt en 20 seconden gewacht. Daarna de pluspool weer aangesloten.

Nu is het alleen zo dat de motor na het loslaten van het gas zakt naar de 1500 toeren, en daar BLIJFT staan. Dus wel verandering, maar niet de goede.

Prutser9191 0

20 jaar

Je gaskabel komt toch wel voldoende terug he?Hij moet echt helemaal los zitten.Anders zal er toch even een dealer of zo naar moeten kijken.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Zojuist heb ik de stappen nogmaals nagelopen, ik heb inmiddels een vraagbaak (joepie). Warme motor - plus pool los (10sec) - 30sec stationair - 10 min variabele toeren rijden - 1 min stationair. Nu komt de wijzer keurig op de 1000 maar wel nadat ie vanaf 2000 langzaam teruggeregeld wordt. Dat zal dan wel zo horen...

Prutser9191 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.