auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Probleem kachelventilator

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 Hdi

Mijn kachelventilator deed het niet meer.
Dit probleem heb ik al eerder gehad, maar na het vervangen van de contacten van het stekkertje naar de kachelventilator, deed hij het weer.
Nu, als de ventilator/aanjager niet werkt en het stekkertje wordt losgehaald en weer teruggezet, doet hij het wel, maar dat duurt niet lang;
Als je de aanjager daarna weer uitzet en je schakelt hem meteen daarna weer in, krijg je hem niet meer in werking.
Even rommlen met het stekkertje en hij doet het weer normaal, totdat hij weer wordt uitgeschakeld.

Herkent iemand dit probleem?

Misschien is de kachelventilator zelf naar z'n grootje.
Weet iemand of dit een grote ingreep is en het dasboard eruit moet, of heb ik geluk en valt dit mee?

Suggesties zijn welkom...

Geplaatst door

jeronimo33 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat voor een airco nzit er op de auto? hand bediende, met aan uit knop, of een climate controle, dit is met een display.
in geval van climate controle zit de weerstand in de ventilator motor, in dat geval lijkt het me het beste om de kachelmotor te vervangen
in geval van aan uit airco, zit er ergens een losse weerstand verstopt in de aanzuig buis van de ventilator motor, bij deze weerstand branden nog wel eens de contacten op de stekker door. als dat het geval is kun je ook de zelfde klacht krijgen, met het erop en afhalen van de stekker maakt de weerstand weer net ff contact met massa, en dan doet hij het weer even, dan moet je dus de weerstand en stekker vervangen.

[quote=citr/peug monteurtje]wat voor een airco nzit er op de auto? hand bediende, met aan uit knop, of een climate controle, dit is met een display.
in geval van climate controle zit de weerstand in de ventilator motor, in dat geval lijkt het me het beste om de kachelmotor te vervangen
in geval van aan uit airco, zit er ergens een losse weerstand verstopt in de aanzuig buis van de ventilator motor, bij deze weerstand branden nog wel eens de contacten op de stekker door. als dat het geval is kun je ook de zelfde klacht krijgen, met het erop en afhalen van de stekker maakt de weerstand weer net ff contact met massa, en dan doet hij het weer even, dan moet je dus de weerstand en stekker vervangen.[/quote]
Ik heb er 1 met Climat Control.
Is een kachelmotor hetzelfde als een kachelventilator?
Is deze gemakkelijk in-en uit te bouwen of moet het gehele dashboard eruit?

jeronimo33 0

13 jaar

ja sorry, kachelmotor en ventilator zijn 1 en de zelfde

je moet een beetje lenig zijn, maar je kunt hem zo vervangen

je had hem al gevonden zei je, dus.. stekkers los koppellen en kachelmotor kwartslag linksom draaien.
beetje klooien om hem er tussen uit te krijgen, maar dashboard hoeft er zeker niet uit.

succes

[quote=citr/peug monteurtje]ja sorry, kachelmotor en ventilator zijn 1 en de zelfde

je moet een beetje lenig zijn, maar je kunt hem zo vervangen

je had hem al gevonden zei je, dus.. stekkers los koppellen en kachelmotor kwartslag linksom draaien.
beetje klooien om hem er tussen uit te krijgen, maar dashboard hoeft er zeker niet uit.

succes[/quote]
Oké, Bedankt....

jeronimo33 0

13 jaar

[quote=citr/peug monteurtje]wat voor een airco nzit er op de auto? hand bediende, met aan uit knop, of een climate controle, dit is met een display.
in geval van climate controle zit de weerstand in de ventilator motor, in dat geval lijkt het me het beste om de kachelmotor te vervangen
in geval van aan uit airco, zit er ergens een losse weerstand verstopt in de aanzuig buis van de ventilator motor, bij deze weerstand branden nog wel eens de contacten op de stekker door. als dat het geval is kun je ook de zelfde klacht krijgen, met het erop en afhalen van de stekker maakt de weerstand weer net ff contact met massa, en dan doet hij het weer even, dan moet je dus de weerstand en stekker vervangen.[/quote]
Hoi,

Het is een hele tijd goed gegaan maar nu moet ik hem toch echt laten vervangen.
Weet je misschien hoe ik aan de stekker(s) kom?
Volgens de dealer moet ik namelijk de hele kabelboom aanschaffen van €102,-

Zijn deze stekkers ergens los te verkrijgen?

jeronimo33 0

13 jaar

Het probleem is opgelost.
Nieuwe kachelmotor en stekkers erin en blazen maar.

Bedankt allemaal...

jeronimo33 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.