close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: 307 2.0 HDI RHY te hoge druk opvoerpomp

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Hallo

Heb een 307 2.0 HDI staan. RHY motor.
Stond met pech langs de weg, het balgje om de diesel in het filter te pompen is geknapt.
Heb brandstofdruk gemeten vd opvoerpomp, en is 6 bar.

Is volgens mij te hoog, en nog iets, de opvoerpomp blijft lopen als je hem op contact zet.
Normaal moet deze na een seconde of 5 stoppen toch?

Wie of wat regelt deze druk? Waarom gaat de brandstofpomp niet uit als je hem op contact zet?

VR gr berry

vandenbroek auto's.

Geplaatst door

berryrst (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gaat iets niet goed, je hebt of een opvoerpomp in de tank, of een balg om te ontluchten onder de motorkap. niet beide anders gaat de balg stuk zoals jij beschrijft.

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

Inderdaad, het is of een balgje of een opvoerpomp. Niet beide. Aan de hand van de laatste acht karakters van het VIN kan er eenvoudig gekeken worden wat er nu op deze wagen hoort.

wkhoek 0
badge

13 jaar

het zou niet de eerste zijn waarbij men dacht hee ze zijn de pomp in de tank vergeten, laten we er eens een plaatsen.

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

Sodeju

Das wel raar, de auto kreeg geen diesel zei de ANWB. Opvoerpomp in de tank moest kapot zijn.
Ik achterbank omhoog getrokken, zit brede stekker stuk of 5 draden eraan, 2 slangen.
Maar het pompje wat er serieus in zat liep niet!
Nieuwe erin, klets, en het pompje doet.
Maar ik heb ook serieus een balgje aan de voorkant vd motor zitten.

Nu snap ik er nix meer van.

Normaal zit er met een balgje geen opvoerpomp in de tank? Kan de hogedrukpomp de diesel
zelf vanuit de tank naar voren krijgen dan?

gr berry

berryrst 0
badge

13 jaar

Wil ik er nog even aan toevoegen,

auto heeft ruim 4 jaar gelopen bij ons in onderhoud en inmiddels 256.000km!
Nooit eerder problemen gehad met de brandstofvoorziening.
Heb de brandstofdruk van de opvoerpomp gemeten is 6 bar.

berryrst 0
badge

13 jaar

geef eerst een het chassisnr aub
denk dat het een siemens inspuitsysteem betreft, hier zit idd alleen een meter in de tank. bosch heeft meter icm pomp. uiterlijk wel hetzelfde.
ik neem ook aan dat de balg(alleen aanwezig bij siemens inspuiting) ook geklapt is na het vervangen van de tankvlotter.

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

VF33ERHYB83378986

De balg is idd geknapt na vervangen van de opvoerpomp/vlotter.

berryrst 0
badge

13 jaar

hier zit een siemens inspuiting op met alleen een meter (1525v3)

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

Nou das fijn. hahaha

maar wat is volgens jullie nu de beste oplossing? De balg ertussen heen halen?
Of de voeding vd opvoerpomp weghalen?
Zat zelf te denken aan de voeding eraf te halen.

GR berry

berryrst 0
badge

13 jaar

heb je die vlotter niet op chassisnr besteld bij een dealer? dan zou ik namelijk liever gewoon de juiste plaatsen. anders idd maar de voedingsdraad eraf halen.

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

Maar zonder die pomp in de tank heeft hij een probleem !! Wat zou dat dan zijn ?

Pomp is helaas niet op chassisnr besteld. Heb hem besteld bij auto-materialen groothandel.

PT nieker, wat voor een probleem zou ik hebben als ik die pomp niet heb? Of als hij niet functioneert? Naar mijn idee kan dit gewoon toch?

GR berry

berryrst 0
badge

13 jaar

Misschien lees ik het niet goed maar ik dacht dat het balgje pas geknapt was na het vervangen van de pomp. DE pomp was vervangen omdat de auto stil viel toch ?

Even nog een korte aanvulling

De anwb zei auto kreeg geen diesel bij de motor. Opvoerpomp moest kapot zijn.
Nadat ik die dus had vervangen. Liep hij nog steeds niet (de pomp wel, maar de auto niet).
Kreeg ook geen starttoerental, krukassensor was afgebroken. Die vervangen, toen was alles goed.

Heeft de ANWB mij nu op het verkeerde been gezet? met het zeggen dat de opvoerpomp kapot is.

Aaaarrrggh.....

berryrst 0
badge

13 jaar

[quote=berryrst]Heeft de ANWB mij nu op het verkeerde been gezet? met het zeggen dat de opvoerpomp kapot is[/quote]
Het lijkt ons niet dat deze discussie hier thuis hoort. Deze discussie is op dit forum dan ook niet bespreekbaar.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Dat bedoel ik ook niet.

Ga ook niet met de vingers wijzen naar instanties.
Zoek gewoon een oplossing!

gr berry

berryrst 0
badge

13 jaar

Een collega van mij had ook zoiets, dus een Peugeot mét een balgje maar ook "pomp"bedrading op het pompdeksel op de tank!
Bij het loshalen van de pompdeksel zat er dus géén pomp in.
Er schijnen types te zijn die inderdaad geen opvoerpomp hebben (wél een balgje dus)maar waarbij de bedrading inclusief de stekkers al is geplaatst voor het komende model wat hierna zou komen.
Het is dus niet onmogelijk dat je een balgje ziet én extra bedrading op je pompdeksel terwijl er geen pomp in zit.
De Anwb heeft het meestal bij het goede eind maar iedereen maakt fouten (gelukkig maar)
Blijf je eigen boerenverstand gebruiken als je diagnose gaat stellen.

marcel7031 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.