Hallo, dr is dus een probleem met mn 106-je (XSI '94) sinds kort doet mn achterruit verwarming nix meer. Werkte altijd perfect en nu dus nie meer. Op de stekkertjes gemeten of er nog een spannig was, niet t geval. Als ik de schakelaar in druk gaat het lampje feller branden(teken dattie zou moeten werken?) en hoor dan t relais schakelen. Voor de zekerheid een zekering uit een sloop 106 getrokken en vervangen nog niet op gelost. Uiteraard ook de zekeringen na gekeken, allemaal heel. Nu kan het naar mij idee toch de schakelaar zijn, of (hoe toevallig het mag zijn) dat ook dat relais is overleden. Zie ik nou nog wat over het hoofd? Zo ja dan hoor ik het graag. Hoe kan ik BTW de schakelaar testen zonder mn halve dash. te demonteren om dr bij te komen?
Ps. ik las ergens anders op t forem dat de hoofd en stuurstroom appart zijn gezekerd(?) waar zou ik dan die andere zekering kunnen vinden?
Bijvoorbaad dank,
Daniël
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
chek is eest of je geen breuk hebt op je achterraam..
Beide zekeringen zitten in de zekeringkast.Je zult toch het relais even moeten opzoeken en doormeten en anders de draad volgen naar achter.
Als eerste bedankt voor jullie reacties, maar breuk in de achterruit draadjes is niet het geval want dan zou ik toch ergens nog wat moeten meten. Oldtimer op welke pootjes zou ik dan moeten meten ? Want gedemonteerd dan kan ik niet meten op het niet geschakelde relais, toch? De draden liggen bij mij denk ik onder mn hemel en komen er pas uit bij de achterklep, draden zijn daar in ieder geval niet zichtbaar gebroken. En zoals ik al zei zijn in ieder geval de zekeringen nog wel heel.
18 jaar
Draden lopen niet door de hemel maar over de vloer.
in je achter raam heb je allemaal kleine draadjes en daar zouden ook wel breukjes in kunnen zitten, daar heb ik in ieder geval wel last van.
18 jaar
okeej draden lopen dus over de vloer maar als het relais schakeld(hoor klik) dan zou deze goed moeten zijn of is dat niet 100% zeker, betekend dit dan in ieder geval wel dat de schakelaar functioneerd?(lijkt mij nl van wel)Hoe zou ik het relais evt kunnen door meten?neem aan dat het de (in mijn geval) de gele relais is met de dikste draden. Ik hoop snel weer wat duidelijkheid van jullie te verschaffen:)
18 jaar
Owja zoals ik al eerder had vermeld breuk in draadjes achterruit niet t geval want meet ook niets op de aansluitingen(please beter lezen tnx)
18 jaar
Ik heb hetzelfde probleem.
Zekering is goed. Relais is goed. Als ik contacten los haal meet ik wel spanning. ALs ik de contacten er op zet meet ik 0 Volt. De massa aansluiting is niet goed, want ik meet de volle spanning tussen de 0-kant en een wilekeurig stalen punt van de auto. De massa aansluiting bij de akku is goed. Nu nog vinden waar de massa aansluiting zit voor de achterruitverwarming.
Weet jij waar die zit?
18 jaar
Nee weet ik niet zeker maar misschien gewoon in de achterklep zelf? Lijkt me namelijk sterk dat ze een draad helemaal ergens anders heen gaan leggen, want overal op het chassis heb je massa.Suc6:) ben ook nog niet van mijn probleem af:S zeker met deze dagen beslaat de achterruit lekker snel:(
18 jaar
ik ga een nieuw aarding leggen van de aansluiting op de verwarming naar de bevestiging van de achtergordel langs de telescoopstangen
18 jaar
het zal wel een kabelbreuk zijn bij de doorvoerrubbers naast de scharnieren.
Mijn probleem is voorbij. Nu nog netjes vast zetten.
18 jaar
Het is wel zeker kabelbreuk ik heb bij mijn 306 break van 2001 het zelfde gehad en heb ik ook gerepareerd. Maar het kan ook haast niet anders dan dat de kabel breekt hij is te stug en te hard.
Zeker bij wat oudere auto's waar de achterklem regelmatig open/dicht gaat.
18 jaar
Ik ga morgen nog maar eens meten weet een van jullie welke kleur draad ik moet hebben? bij de peug dealer waren ze niet al te vrijgevig(was dan ook wel na 5en:))
18 jaar
Hallo Daniël
Ik heb bij mijn 306 deze reparatie uitgevoerd
rood was tot de conector en na de conector was de draad zwart Maar de breuk zit echt in de rubberren doorvoer, rechts is de spanning en links is de massa, gezien van de achterzijde.
Je kunt de draat niet missen hij is dik en heel stug en daarom breekt deze.
18 jaar
Klopt
18 jaar
hallo mensen bedankt voor al jullie reacties heb vandaag eindelijk de tijd gevonden om er dan daadwerkelijk er wat aan te doen!Al na 5 mn probleem gevonden.. bleek dat ik gewoon spanning had vanuit t dak zeg maar. dus de kap van mn achterruit wisser/koffer klep verwijderd en toen was t al snel duidelijk wat het was. De stekker verbindin van uit het dak naar de connectoren naar mn achterruit was deels weg gesmolten en dus daardoor een slecht contact. Iedereen nog bedankt:D
18 jaar
Ik heb denk ik hetzelfde euvel, alhoewel hij het met een andere massa weer doet. Hoe haal je die kap er af?
18 jaar
Hallo Damsma,
je moet gewoon voorzichtig trekken(met beleid) want deze zit met soort drukpennen vast. even opletten of er bij de achterruitwissermotor geen parkers in zitten(zaten er bij mij wel in), vlak bij de achterruit aan de "boven kant" bij de onderkant van het raam zeg maar(:P)
18 jaar
Idd er zaten 2 kruiskopschroeven in. Ik dacht dat ik iets stuk zou trekken. Vandaag ook de probleemstekker omzeild middels kroonsteentje. En de tijdelijke vervangingsdraad weggehaald. Bedankt voor je reactie.
Eduard Klazienaveen bij Emmen Fries in Drenthe.
18 jaar
Friezen en Drenten gaat heel goed samen, ben als drent ook al 30 jaar met een friezin getrouwd
Hoi, had dezelfde fout even hier gekeken en inderdaad;
ook stekker verbrand.
Bedankt voor de tip.
18 jaar
Graag gedaan!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar