Na het wisselen van schijven, blokken, wielremcylinders achter en complete vloeistofverversing blijft de pedaalslag nogal lang. Het pedaal is `hard` waardoor ik de hoofdremcylinder uitsluit. Misschien iets met het lastafhankelijk remventiel.
Vloeistof is ouderwets afgetrapt in onbeladen toestand. Opvallend bij ontluchten was een geluid linksvoor. Blokken komen ook opvallend ver terug oiv de speidveer. Graag een deskundige visie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je'spreidveer' verkeerd zit. Hij moet niet tussen de remblokken maar aan de binnenzijde van de buitenste blok en aan de buitenzijde van de binnenste blok,dan is het geen spreidveer meer maar een veer die voorkomt dat de blokken gaan rammelen.Hij drukt de blokken dan in elk geval niet meer uit elkaar want dat is levensgevaarlijk! Ik ga hierbij uit van een systeem met 3 gaats velgen en ATE remsysteem . Volgens mij heeft deze auto geen lastafhankelijk remventiel maar remkrachtbegrenzers in de remcilinders achter !
Briljante diagnose, kan bijna niet anders dan dat zijn. Bedankt ! Inderdaad is dit een 3 gats model met ATé stoppers. Ik heb zelf het klusje niet gedaan, maar heb wel de WRC's van binnen gezien en zie maken de aanwezigheid van een ALR inderdaad onwaarschijnlijk.
18 jaar
Oke we horen wel je het voor mekaar hebt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar