close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: probleem met cyl.kopbouten aantrekken

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Na het monteren van de kop(koppakking lek) heb ik problemen met de cyl.kopbout

Bij de eerste fase, alle 20Nm, bleek de buitenste kopbout aan distr. zijde met een klein beetje weerstand
niet vast te krijgen.

ik heb nieuwe kopbouten gemonteerd
bij het demonteren heb ik niets gemerkt van een ,,loze bout ,,die makkelijk kon worden losgedraaid.

ook heb ik de schroefdraadgaten uitgespoten met lucht en waren de nieuwe bouten licht geolied.

de cyl.kop heb ik gecontroleerd met rij

onder alle kopbouten zitten de standaard ringen

bedankt voor uw reaktie alvast
Groet Koos

Geplaatst door

jacobus4847 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

toch niet toevallig van de oude bout een stuk afgebroken wat je over het hoofd hebt gezien anders even die bout eruit pakken en met ijzerdraad voelen hoever je komt en nieuwe bout controleren op beschadiging van draad en blinken aan de onderkant omdat hij iets geraakt heeft

[quote=jacobus4847]onder alle kopbouten zitten de standaard ringen


Groet Koos[/quote]
En onder de achterste bout aan distributiezijde zit nog een extra vulbus/vulring van 22mm........eruit gevallen of vergeten?

Heb je deze bout met "geweld" doorgedraait? Niet te hopen, want dan heb je een probleem!

Plaats anders even het chassisnr. om te kijken of deze bus er bij jou tussen moet.

hans4074 0
badge

14 jaar

Zou er eerst even achter proberen te komen waarom de bout niet verder wilt, misschien is er toch iets in het gat gevallen of is de draad beschadigt,

Hou je dan ook aan de aanhaalvolgorde + moment :

[url=http://img691.imageshack.us/i/97261521.p...][img]http://img691.imageshack.us/img691/4223/...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Okee ,ik heb de cyl.kop gedemonteerd,en heb denk het probleem gezien.
de achterste bout (distr.b.kant)van de kop is bij controle te lang!
Dus Hans ik denk dat daar een vulbus tussen hoort ,zoals jij omschrijft
Het betreft een XU7JP4 motor van ,96
Graag heb ik ook het juiste aanhaalmoment met de fases voor deze motor,als die van Stefan klopt neem ik deze over.

groet Koos

jacobus4847 0

14 jaar

Heb je die bewuste kopbout in eerste instantie, dus zonder die vulbus, met kracht geprobeerd vast te draaien? Anders is de kans reeel aanwezig dat de bodem van dit gat gescheurd is en krijg je koelwaterlekkage! Bij twijfel even het boutgat volspuiten met remmenreiniger en kijken of dit wegloopt.

hans4074 0
badge

14 jaar

Nee geen beschadiging,ben gelukkig tijdig gestopt
dank voor uw reakties

groet Koos

jacobus4847 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.