close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Problemen met acceleratie e.d. na vervangen distributieriem

Bouwjaar: 1995

Na het laten vervangen van de distributie riem van mijn 106 accent 1500 diesel, mis ik vanaf 80 km/uur veel aan acceleratie.
Dit terwijl tevens de kleppen gesteld zijn( de inlaatkleppen stonden practisch dicht).
Ook is het verbruik zo'n 10-15% toegenomen, mis ik 10-15km/uur aan topsnelheid en stottert hij bij wegrijden na een koude start, allemaal problemen die er voor het onderhoud niet waren.
Ik heb het onderhoud bij de officiele Peugeot garage laten doen
(kost wel wat) en die heeft na mijn klacht de stand van de brandstopomp en nokkenas wederom gecontroleerd alsook de klepspeling. Volgens hun staat alles goed en Peugeot Nederland ondersteund de garage met de mededeling dat het een oude auto is met een hoge kilometerstand(220.000km)??????
Voor mij dus einde verhaal daar, toch maar liever niet naar de dealer??
Ik heb ook al het brandstoffilter en luchtfilter vervangen op aanraden van de garage, geen resultaat.
Rest mij niets anders dan nog meer euro's er tegenaan te gooien of heeft iemand suggesties???
Alvast bedankt voor je reactie, Gerard.

Geplaatst door

gerard van groningen (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt mij dat distributie/brandstofpomp niet op tijd staat.

306 cabrio 0
badge

18 jaar

i.d.d. 306. het probleem is gekomen na d-riem vervanging e kleppen stellen. Dus een van beiden is niet goed gedaan!

Erwin2907 0

18 jaar

Hij is al ter controle weer naar de garage toe geweest maar zij constateerden dat volgens hun alles goed stond!!!
Ik mocht de auto aanbieden bij een andere garage maar het moest wel een peugeot-dealer zijn????
Ik ga liever naar een brandstof-pompen specialist om verder in detail te kunnen zoeken.

Het aanbieden bij een andere Peugeot-dealer is soms helemaal niet zo verkeerd. Het is namelijk niet zo dat de Nederlandse Peugeot-dealers elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden. Er zit wel degelijk verschil in service en kennis binnen de verschillende (Peugeot) dealers (ook bij andere merken).

RoelV 0
badge

18 jaar

zeker gebruik maken van dat aanbod!

Erwin2907 0

18 jaar

Het probleem is eigenlijk dat als ik de auto ergens aanbied ter controle, de kosten uiteraard voor mezelf zijn.
En om nou nog meer uit te geven aan dit probleem, wat dus is ontstaan door toedoen van de peugeot-dealer is niet reeel omdat de auto 1500 euro in de aanschaf was en waar houden deze onkosten op????

Lijkt mij dat de riem een tandje verkeert staat, heb zelf ook als eens bij een 106 een riem vervangen.
Nokkenas wil dan onder invloed van de klepveren graag een tandje verspringen.

Pieter

Pieterb1 0

18 jaar

ja, nou snap ik dat je naar een andere garage mag gaan. En alleen naar een Peugeot dealer???? Laat je niet gek maken!!!! Want dat is groot gelul!! Het is toch jouw auto?

Erwin2907 0

18 jaar

Je zal toe moeten geven dat je het fout gedaan hebt.Dat is vervelend

j.romijn 0
badge

18 jaar

Ik heb nu zelf de boel los gehaald en geconstatteerd dat het afpennen goed is alleen zitten er in het nokkenastandwiel sleuven t.b.v. de bevestigingsbouten. Dat wil dus zeggen dat het tandwiel kan verdraaien t.o.v. de nokkenas. Nu weet ik niet of je moet verzetten tot de aanslag tegen of met de draairichting in. Hij stond nu vaag in het midden van de sleuf en dat lijkt mij niet goed. Terug komend op naar een peugeotdealer gaan ter controle , alleen dan kreeg ik bij een geconstatteerde foutieve afstelling de reparatiekosten daarvan vergoed.

Gerard ik heb jou een mail gestuurd met een bijlage over dit probleem.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Auto rijdt nog steed klo...... Kan bij een beetje tegenwind niet harder dan 115km/uur en accelereerd van 90 tot 110km/uur in 60 sec. Ook heb ik het idee dat hij bij volgas minder goed trekt en langzamer is dan bij gas 3/4 vol.
Ik weet het ook niet meer. Kan er nog wat stuk zijn aan de brandstofpomp wat deze problemen kan veroorzaken???

Gerard Is de riem vervangen in een Garage? zoja dan moet de garage het probleem oplossen en niet jij op iedere rep zit gewoon garantie
maar zodra je er zelf aan gaat klooien is de garantie dus wel over en uit.
gr jan

jan5047 0
badge

18 jaar

De peugeotdealer weet pertinent zeker dat zij alles volgens het werkplaatshandboek hebben afgesteld en voor zover ik dat controleren lijkt dat inderdaad goed. Alleen rijdt hij nou slechter dan voorheen dus is er mischien in het verleden iets anders bijgesteld om bijv wel een verkeerde afstelling te compenseren. Ik weet niet of dat mogelijk is maar bijvoorbeeld de brandstofpomp rijker te zetten of eerder laten inspuiten, ik heb geen ideeen meer!!!

Als u de auto er goed rijdend naar toe heb gebracht en komt slecht lopend terug dan hebben hun een probleem niet jij je poot stijf houden anders de Bovag belangen behartiging in schakelen.
succes en sterkte gr jan

jan5047 0
badge

18 jaar

hoe is het afgelopen???
jan

jan5047 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.