Een peugeot 106 diesel heeft een ruildynamo nodig. Om de huidige dynamo te demonteren moet de grote bout van de dynamo aan de distibutiezijde los. Bij het losdraaien komt de bout tegen het chasis aan. Om deze in zijn geheel te kunnen demonteren lijkt het er op dat ik de gehele motor aan de rechterzijde moet laten zakken. Is dit de enige mogelijkheid om de dynamo te demonteren of zie ikiets over het hoofd????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oeps, hij viel zo naar beneden! Sorry! De bout zat in een sleufgat, even niet gezien.
Het blijkt een Valeo CL7 dynamo te zijn. Ziet er nogal anders uit dan de 2 bosch die ik in het verleden heb gereviseerd. Toen heb ik zelf nieuwe lagers gemonteerd en de sleepringen laten afdraaien en uiteraard ee nieuwe regelaar gemonteerd. In elk geval een stuk goedkoper dan een ruildynamo. Maar nu lijkt het dat m'n eerste gedachte toch uitkomt: een ruildynamo. Of weet iemand of het nog goed mogelijk is om zo'n valeo te reviseren? De kap zat er zo'n beetje met kit tegenaan geplakt en ook onder die plastic kap zit overal zwarte pu-kit. Is dat normaal voor een valeo?? Graag tips.
Valeo enigszins uit elkaar gehaald. Wat een rommel is dat in vergelijking met een Bosch! Zeer kleine diameter van de sleepringen en die waren nog behoorlijk ingevreten ook, koolborstels waren nagenoeg vergaan tot poeder. Eenvoudigste oplossing: een ruildynamo. Wel ¤192 bij dealer maar dan heb je ook wat. Probleem van niet laden zal nu wel opgelost zijn. Weer een probleem (zelf) opgelost.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar