close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Problemen met dak openen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600cc

Hallo Mensen,
Ik heb problemen met het dak openen van mijn 206cc.
Bij het eerste x dak openen in het voorjaar ging het dak niet soepel open, ongeveer halverwege begon het dak te haperen en kwam er het gepiep (alarm melding).
Het dak daarna met behulp van het instructieboekje mechanisch gesloten.
Bij een bezoek aan de garage was er geen storing uit te lezen, ik vond dat wel vreemd na zoveel gepiep.
Met de mededeling "dat gebeurt wel vaker dat na lange tijd gesloten, dat het dak wat hapert" ben ik weer gaan rijden.
Het probleem keerde weer terug en werd alleen maar erger, ik ben toen voor de 2e keer terug gegaan naar de Peugeot garage.
Ook deze keer was er geen storing uit te lezen, en was het antwoord" de klant moet zich voorbereiden op veel onderzoekskosten"
Maar omdat bij deze peugeotgarage de werkplaatsmonteur uitgelegd moest worden dat bij een 206cc de kofferbak geopend moet worden met de sleutel ben ik daar denk ik verzekerd van veel onderzoekskosten.
Heb Peugeot gebeld en gevraagd of ze garages hebben die gespecialiseerd zijn in cabrios, maar die zijn er niet.
Dus mijn vraag is, hoe kan ik een garage vinden die veel ervaring heeft met reparaties van 206 cabrio's zodat de onderzoeks kosten nog een beetje binnen de perken blijven.
Of zijn er dingen die ik zelf nog eerst kan proberen eventueel met hulp van mijn plaatselijke garage.

Egbert

Geplaatst door

Warrie88 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Olie niveau is goed van de pomp ?

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

Je kunt vooraf vragen hoeveel EURO het gaat kosten als een dealer alleen maar diagnose stelt. Bij de dealer staat daar een vastgestelde tijd maal zijn uurtarief voor. Ook de noodzakelijke de- en montage werkzaamheden moet die dealer er (zo nodig) vooraf bijtellen.

Uiteraard hoeft de diagnose niet alles omvattend te zijn.

Overigens ben ik van mening dat het haperen een mechanische oorzaak heeft. bv zwaar gaan van een scharnier waardoor het dak scheef gedrukt wordt.

De oorzaak zit aan de kant die achterblijft tijdens het openen op sluiten..of...

Als tijdens het openen of sluiten het dak steeds aan dezelfde kant scheef blijft is er (inmiddels) iets krom of ontregeld, met slecht werken tot gevolg.
Dit kan het gevolg zijn van tijdelijk zwaar gaan oid.

Het controleren en testen van de diverse scharnieren, kabels, sloten en sensoren is best te doen als je het lef hebt om de hemelbekleding en de achterste boven/zjj/bekleding te verwijderen en later weer terug kunt zetten. .. Dat is het meeste werk, denk ik..

[quote=kaleido 1]Olie niveau is goed van de pomp ?[/quote]
Dank voor je reactie, heb na ff internetten de pomp gevonden maar het olie zat boven het plus tekentje.

Warrie88 0

11 jaar

[quote=cor van jaarsveld]Je kunt vooraf vragen hoeveel EURO het gaat kosten als een dealer alleen maar diagnose stelt. Bij de dealer staat daar een vastgestelde tijd maal zijn uurtarief voor. Ook de noodzakelijke de- en montage werkzaamheden moet die dealer er (zo nodig) vooraf bijtellen.

Uiteraard hoeft de diagnose niet alles omvattend te zijn.

Overigens ben ik van mening dat het haperen een mechanische oorzaak heeft. bv zwaar gaan van een scharnier waardoor het dak scheef gedrukt wordt.

De oorzaak zit aan de kant die achterblijft tijdens het openen op sluiten..of...

Als tijdens het openen of sluiten het dak steeds aan dezelfde kant scheef blijft is er (inmiddels) iets krom of ontregeld, met slecht werken tot gevolg.
Dit kan het gevolg zijn van tijdelijk zwaar gaan oid.

Het controleren en testen van de diverse scharnieren, kabels, sloten en sensoren is best te doen als je het lef hebt om de hemelbekleding en de achterste boven/zjj/bekleding te verwijderen en later weer terug kunt zetten. .. Dat is het meeste werk, denk ik..[/quote]
Dank voor je reactie Cor,
Zolas jij het probleem omschrijft, daar lijkt het inderdaad op, naar mate het dak verder open gaat heeft hij steeds meer moeite heeft om zijn cyclus af te maken. Het moment dat hij echt stopt en het alarm begint te piepen verschilt ook per keer.
Als ik het dak mechanisch ontgrendel om de scharnieren ed te smeren en op zwaar lopen te checken dus zonder dat de auto op het contact staat, moet ik dan ook terug naar de garage voor een electrische reset?
Het dak is nog niet weer open geweest na de laatse reset in de garage.

Warrie88 0

11 jaar

Ik weet het niet zeker, maar resetten valt wel mee. gewoon met een volledig gesloten kap een akkupoolklem enige tijd verwijderen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.