Peugeot 206 CC 2003: PVC valve

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Goedemiddag,

Weet iemand waar de pvc klep zich bevind in dit blok?
Boven de 5000 toeren komt de oliepeilstok omhoog daarom wil ik hem vervangen en de carterventilatieslangen controleren op verstopping.
Er komt overigens geen olie langs de peilstok omhoog.
De compressie bij warme motor is gemeten en in orde.

Het blok gaf misfires bij koude start daarom heb ik het blok geflushed en 0w30 olie erin gedaan en dat probleem is nu over.
Ivm de gevoelige klepstoters die bovenstaand probleem kunnen veroorzaken vind ik het extra belangrijk dat de olie niet vervuild door slechte carterventilatie.
Dus wie kan mij wat info geven over de pvc?

Alvast bedankt!

stanneman

Geplaatst door stanneman (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

check

Beste antwoord, geplaatst door harry4203 (415) PRO, 1 jaar geleden

Die pcv klep(niet pvc) zit verwerkt in het achterste klepdeksel. je kunt hooguit deze demonteren en reinigen of het klepdeksel vervangen. ik denk echter dat de afdichting van de peilstok wat slap is geworden, en dat een nieuwe peilstok meer oplost. peilstok die omhoog komt zie je vaak bij deze motor. pas op als je de carterslangen los gaat maken, deze zijn vaak bros en zijn niet meer leverbaar door peugeot.

kaleido 1 (1425) PRO, 1 jaar geleden

Op you tube staat hij , kun je meteen zien hoe en wat.

    Ik kwam niks tegen vandaar mijn vraag, heb je een linkje? Alvast bedankt! - stanneman (0), 1 jaar geleden

harry4203 (415) PRO, 1 jaar geleden

Kaleido, kun je die link miss ff plaatsen? begin nu beetje aan mijn verhaal te twijfelen of de klep nou in de slang verwerkt zit of in het klepdeksel.

stanneman (0), 1 jaar geleden

Bedankt voor de antwoorden!
De peilstok is inderdaad slap op de afdichting maar ik dacht als ik daar wat aan doe komt die druk misschien op de pakkingen te staan met lekkages als gevolg.
Maar als het vaker voorkomt bij deze blokken ga ik eerst maar eens een nieuwe peilstok plaatsen of de afdichting ervan wat verbeteren. Boven 5000 toeren is dan ook wel maximale belasting van het blok maar ik ga er circuitdagen mee rijden dus ga ik in dat gebied wel regelmatig rijden.

kaleido 1 (1425) PRO, 1 jaar geleden

Heb je een kort gebogen slangetje tussen klepdeksel en inlaatbuis zo ja dan zit de klep in de kleppendeksel , haal je slangetje eens los en kijk of deze open is en er druk uit de aansluiting komt.

kaleido 1 (1425) PRO, 1 jaar geleden

Zoek maar op pcv peugeot 206

stanneman (0), 1 jaar geleden

stanneman (0), 1 jaar geleden

stanneman (0), 1 jaar geleden

Een foto van de slangen in mijn auto.

kaleido 1 (1425) PRO, 1 jaar geleden

Foto via you tube uploaden.

harry4203 (415) PRO, 1 jaar geleden

deze zit erop denk ik

kaleido 1 (1425) PRO, 1 jaar geleden

Dan eens heel voorzichtig los maken en kijken of ze open zijn.

stanneman (0), 1 jaar geleden

Yes die zit er op! Ik vermoed dat het klepje in dat t-stukje zit? Ik zal straks eens kijken of ze open zijn maar dat zegt natuurlijk nog niets over de werking van het klepje...

kaleido 1 (1425) PRO, 1 jaar geleden

Uitspoelen met remreiniger of iets dergelijks dat in iedergeval de rommel er uit is , als je gas geeft met bij het uiteinde druk er uit komen .

stanneman (0), 1 jaar geleden

De slangen zijn open en niet lek of bros dus dat is mooi.
- Direct in de kleppendeksel aansluiting van de slang is geen klepje te zien.
- Bij het blazen in de slang vanaf het inlaattraject geen weerstand.
- Bij blazen in de slang vanaf de kleppendeksel kant geen weerstand.
- Bij stationair zuigt de slang die op het kleppendeksel gaat heel licht.
- Bij stationair blaast de kleppendekselaansluiting licht.
Ik ga er na deze test maar even vanuit dat de carterventilatie werkt en heb een o-ring op de peilstok gezet die je er nu met wat weerstand uit moet trekken maar nog steeds het zwakste punt is bij overdruk schat ik zo in.

Na een stevige rit zal ik laten weten wat hij doet.

kaleido 1 (1425) PRO, 1 jaar geleden

Oké

stanneman (0), 1 jaar geleden

    Paar keer door getrokken tot 5500tm, peilstok blijft zitten. Bedankt voor het mee denken! - stanneman (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.