Peugeot 406: Raammotor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Hallo vandaag is de raammotor van de bestuurders kant overleden.

Gaat nog wel met horten en stoten naar beneden maar naar boven wil hij niet meer.
Kraakt verschrikkelijk!

Heb deurpaneel verwijderd en raam weer omhoog gedrukt.
Kun je een voudig de motor en kabel units vervangen.

Is het een complete unit motor inclusief de kabels die naar het raam gaan?

En hie haal je unit eruit zonder dat het raam kapot gaat?



Alvast bedankt voor de hulp en adviezen , Erik

westerbeek

Geplaatst door westerbeek (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

ik denk niet dat de motor kapot is allen het mechanisme vervangen , ik denk dat motor blijft. (denk ik bij vw is het zeker zo)

306 cabrio (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij Peugeot is het mechaniek compleet met motor.

kjdkraker (0), 14 jaar geleden

Ik heb een paar jaar geleden het raam-mechaniek van mijn 406 zelf vervangen (door een mechaniek dat ik bij een demontagebedrijf had gehaald) met hulp van mijn Haynes manual. Ik vond het prima te doen, en heb er heel wat euro's mee bespaard.

westerbeek (0), 14 jaar geleden

Hallo Techneuten



De motor zelf is denk ik niet stuk wel het mechaniek is deze te reparenen?

En hoe haal je de hele unit eruit inclusief raam?

Ik heb al gekeken maar zou niet weten hoe ik deze er kan afhalen zit hij vastgeschroefd



Ben wel handig maar heb dit nog niet eerder bij de hand gehad





Alvast bedankt , Erik

oldtimer (0) PRO, 14 jaar geleden

Ruit gaat er apart uit via de bovenkant en zit onder in het mechaniek "geklikt"(voorzichtig los maken).
Het mechaniek gaat er via een gat in de deur uit,waarschijnlijk is er een rol van de kabel gebroken, wat moeilijk te repareren is.

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

Het mechaniek is niet te herstellen die kabels zijn kapot of verstrengeld in het bobijntje . Dus: binnenbekleding los maken ,raam los maken van mekaniek en langs boven uithalen dan mekaniek losmaken van deur ( aftekenen met viltstift ) en mekaniek langs het grootste gat uithalen . Monteren in omgekeerder volgorde

Frata60 (0), 14 jaar geleden

Eric, weet niet of je inmiddels al voorzien ben van een nieuwe/andere raammotor. Ben er toevallig vandaag mee bezig geweest. Heb een Peugeot 406 break 2.0 HdI en had dezelfde klachten die jij noemt. Naar beneden wil wel, naar boven niet en je moet dan mee helpen. Is niet echt ideaal (parkeergarages enzo). Heb de boel losgemaakt en eruit gehaald. Aan de motor mankeert niets, maar aan een kunsstof tandwiel die je kan zien als je drie torx-schroeven losdraait wel. Het tandwiel was bij mij half gebroken. Had al een ander mechaniek gekocht, maar die paste niet ivm met de aansluiting. Heb zelf een 6-pins en het betrof een 2-pins. Uiteindelijk moest ik de hele santekraam weer inbouwen met in m'n achterhoofd: voor noppes gewerkt. Wat heb ik gedaan: Een tubetje twee seconden-lijm gepakt en deze in het tandwiel laten lopen en vervolgens weer gemonteerd. Eventjes gewacht en wat denk je: hij doet het weer, jippie!
Ik denk overigens wel dat het een tijdelijke oplossing is. Je moet wel zorgen dat je op de juiste plek lijmt, daar weer de tandjes in elkaar vallen. Voorlopig heb ik weer een werkend raam. Het andere mechaniek (2-pins) heb ik op MP gezet. Dus voor de zoekenden.
Groet en succes, Frank

sel (0), 14 jaar geleden

[quote=Frata60]Eric, weet niet of je inmiddels al voorzien ben van een nieuwe/andere raammotor. Ben er toevallig vandaag mee bezig geweest. Heb een Peugeot 406 break 2.0 HdIgewerkt. Wat heb ik gedaan: Een tubetje twee seconden-lijm gepakt en deze in het tandwiel laten lopen en vervolgens weer gemonteerd. Eventjes gewacht en wat denk je: hij doet het weer, jippie!
...Groet en succes, Frank[/quote]
Dat heb ik 1,5 jaar ook geleden ook gedaan omdat de tandwiel kapot was... ter versteviging heb ik ook kleine gaatjes door tandwielen geboord en met een schroefjes aan elkaar vastgemaakt. Werkt (nog) perfect. Alleen wel oppassen voor de vingers..

Frata60 (0), 14 jaar geleden

Uiteindelijk heeft de tandwiel het toch begeven, twee weken na mijn vorige reaktie. Ben nu toch maar op zoek naar een vervangend onderdeel. Iemand toevallig nog een 6-pins raammotor voor een linkervoorportier van een 406 break bwj. 2002 in de aanbieding? Het liefst in het Noorden van het land. Heb nog een 2-pins eventueel om te ruilen.

sel (0), 14 jaar geleden

ik heb toen tandwiel aan elkaar vastgemaakt met secondelijm + schroefjes. Dat gaat nu al 1,5 jaar goed.

wisizu (0), 14 jaar geleden

Bij mijn Berlingo van 2002 heb ik laatst de horizontale rubbers aan binnen - en buitenzijde schoongemaakt, gewoon met een vochtige doek. De ramen openden daarna soepeler. Het mechaniek en de motor worden zo minder zwaar belast en gaan langer mee !

kjdkraker (0), 14 jaar geleden

De horizontale rubbers? Ik zou denken de verticale..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.