hoi,
Ik heb problemen met mijn airco, het duurd vrij lang voor dat er koude lucht komt ca een min. of tien vijftien, een check volgens de dealer leert dat er te weinig koude middel in het systeem zit.
Ben gister bij een garage geweest en heb het airco systeem laten vullen, alles was in orde, druk goed, geen lek, pomp word bekrachtigd dus geen defecte koppeling. toch komt er geen koude lucht in de auto (helemaal niet meer)???? nu lees je veel over relais en BSI's maar in een 406 coupe bj 1997 zit geen BSI.
Wie weet wat het wel kan zijn?? of waar de relais wel zit om door te meten?????????
Hopelijk kan iemand mij verder helpen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke drukken heb je?
Er blijven nog een aantal optie's over.
*warm/koud klep werkt niet goed.
*Expansieventiel werkt niet.
Als de airco goed funtioneert moet 1 leiding
koud zijn en de ander moet warm(er) zijn.
Indien dit het geval is kun je optie 2 uitsluiten.
Succes, Pascal
hoi,
Ik weet niet wat me drukken zijn, kan deze niet aflezen van de print van het vul apparaat
Ik ga vanavond weer een lang stuk rijden en dan zal ik aan de leiding voelen!
Je hoort van mij
Groet hasbro
15 jaar
hoi,
ik heb gister een km of 20 op de snelweg gereden met de airco aan, als je daarna aan de slangen voelt is de bovenste warm en de onderste koud (niet super koud maar wel koeler dan de bovenste). Had overigens niet het idee dat er koude lucht (airco) in de auto kwam.
Op de terug weg circa 4 uur later zonder airco aan, heb ik bij thuiskomst weer gevoel, beide slangen zijn dan bijna het zelfde in het aanvoelen, al had ik het idee dat de bovenste iets warmer was, maar zeker niet warmer dan de heen reis.
Kan je hier iets mee??????????????????????????????????????????????????????????????
Groet hasbro.
15 jaar
Hallo,
Er moet 1 leiding (ijs)koud worden.
De andere moet warm worden.
Op de print die je hebt meegekregen staat daar
een vacuumwaarde op? Begin te denken dat je systeem niet goed gevuld
is of er is weer koudemiddel verloren gegaan.
Hebben ze geen fluor toegevoegd?
Grtz, Pascal
hoi,
dit stond er op de print:
leeghaal proces
0g koudemiddel
ml 14 olie
vacumeer proces
min. 20
mb. 85
olie vul proces
ml.24
UV vul proces
ml.7
A/C vul proces
g. 775
ASC 2000
Waeco Benelux
datum 09/0709
tijd 14:13
Vervolgens is de auto gestart en de airco ingeschakeld, een temperatuur meter in de ventilatie binnen in de auto gaf aan rond de 27 graden en dit bleef zo, zekeringen en stekers na gemeten alles in orde, pomp werd bekrachtigd,magneet links van snaar draaide niet en dat was de oorzaak van het niet aanslaan van de airco(volgens garage) verder ging de expertise van de garage niet, tenminste hij moest verder gaan zoeken uiteraard tegen meer kosten.
Kan je hier iets mee????????????????????????????????????????????????????????
groet hasbro en thanxs voor de tijd en energie die je er in steekt echt toppie.
15 jaar
Als het binnenste gedeelte van de pomp
niet meedraaid en je meet spanning op
de connector (min. 12V) heb je nog 2 optie's over,
*spoel magneetkoppeling defect. (spoel vernieuwen)
*luchtspleet koppeling te groot.(luchtspleet afstellen)
Succes, Pascal
Uitstroom opening en dan 27 graden aangeven,daar klopt niks van.
Ik neem aan dat ze je dat verteld hebben, kortom hij doet het niet.
Ik kan me niet voorstellen dat ze gezegd hebben dat de airco goed was.
15 jaar
ik neem ook aan dat je niet beraald heb uiteraard??
grote kans dat je pomp gesteld dient te worden of je inspuitventiel blijft open staan waardoor er geen verdamping plaats vind
gr
martin
hoi, als de garage je systeem een half uur aan de kast heeft en ook nog eens bijvult met olie en koudemiddel en uv vloeistof, en ook nog eens de boel na meet, lijkt het me wel zo netjes dat je hiervoor betaald, je moet toch ergens beginnen, al had hij mss medelijden dat hij de airco ook niet aan de praat kreeg en hoefde maar de helft te betalen, nu zijn er al een aantal opties voorbij gekomen, spoel, inspuitventiel,afstelling, WELKE SPECIALIST KAN VOOR EEN REDELIJKE PRIJS DE VINGER OP DE ZERE PLEK LEGGEN??????????????
15 jaar
Dat heeft die garage toch al gedaan.
De magneet links van de snaar deed het niet,dat was toch de oorzaak,zoals je het zelf omschreven hebt.
Nou,dan lijkt het me dat de garage daar naar moet kijken,toch?'
15 jaar
hoi,
Ik snap je punt, maar kreeg ook de indruk dat de garage niet de expertise in huis heeft,zijn vermoeden is de magneet maar wist het niet zeker, kon ook onderdelen achter de bumper zijn en om dan op mij kosten uren te gaan zoeken zou dan weer van mij heel dom zijn, mee eens????? Ik hoop via deze site in contact te komen met mensen die of het zelfde hebben gehad of mensen die wel de kennis hebben om iets gerichter het probleem aan te wijzen!!??
wie o wie?????
groet jan
15 jaar
je schrijft in het begin dat de pomp wordt bekrachtigd. ik neem aan dat dit is geconstateerd door te meten of er spanning op de magneetkoppeling staat. als dit zo is, is het verhaal van onderdelen achter de bumper een sprookje. probeer er nou eerst eens achter te komen of de magneetkoppeling meteen inslaat als je de airco aanzet. als dit niet het geval is, maar er staat wel spanning op is de koppeling stuk. (spanning wel contr met proeflamp, en niet met multimeter ivm eventuele overgangsweerstand)
Onderdelen achter de bumper,daar zal de condensor wel mee bedoelt worden.
15 jaar
hoi, ik heb volgende week een afspraak met iemand de alles ff gaat nalopen, ik laat jullie wel weten wat het probleem is???
groet jan.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar