close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: raar toerental bij remmen met koppeling en storing uitlaatgas P0

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFU, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 65

Sinds kort trotse bezitter van mijn 206. Er was wat achterstallig onderhoud, dus het nodige is vervangen. Wel loop ik iedere keer dat ik de auto start tegen een melding aan: "Storing uitlaatgas" verschijnt in het display en het motorstoringslampje brand continu tijdens het rijden. Bij Peugeot laten uitlezen en code P0502 komt eruit, er staat bij dat er sluiting is met het signaal van de voertuigsnelheidssensor. Kortsluiting met massa. Daarbij inlaatdruk 700mbar.
Zelf op de sloop een andere snelheidsensor gehaald, denk dat ik die er maar eens op ga zetten om te kijken hoe dat gaat.

Verder merk ik dat de temperatuur van de koelvloeistof wisselt. Vaak op de snelweg een constante temperatuur van zo'n 85-90 graden, maar buiten de snelweg om wisselt hij tussen de 80-90, zowel dat hij hoger als lager wordt.

Tevens liep de auto bij het accelereren bokkerig, hield in. Gaskleppenhuis gedemonteerd en schoongemaakt, daar zat wat vuil in. MAP sensor vervangen en sinds dien geen gebok meer.

Maar dan het toerental, bij een koude motor loopt hij prima stationair. Zo'n 1000 toeren. Wanneer de motor warm is zo'n 800 toeren en zo goed als stabiel.
Wanneer ik tijdens het rijden de koppeling indruk, zakt hij keurig terug naar 800.
Echter als ik de auto laat uitrollen en laag in de toeren kom waardoor ik de koppeling moet gaan intrappen, of wanneer ik tijdens het rijden moet remmen en koppeling erbij moet gaan gebruiken zakt het toerental erg, naar zo'n 500 toeren waarbij het toerental dan hevig wisselt tussen de 500 en 1000 toeren. Soms slaat de auto af, vaak blijft hij net aan (acculampje brand soms heel kort als hij dreigt af te slaan) en de auto schud dan licht.
Tevens een ander gaskleppenhuis gemonteerd waar naar mijn weten de stappenmotor bij in zit, maar dit levert geen verbetering op.

Wat zou ik kunnen proberen? Bougies? Bobinebrug? Temperatuursensor? Who can help me.... Hoor graag tips.

https://youtu.be/rk4UMVNfdxI

Geplaatst door

BramB15 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat is een nfu, geen kfu. kfu heeft electrisch smoorklephuis. ik zou zeggen, probeer eens of er een softwareupdate is voor de motorecu, en het gasklephuis KOUD inleren is erg belangrijk bij deze motoren.
tevens gaf de bovenste lambdasensor toendertijd wel eens wat problemen.

Goede tip Harry4203; Ik zag alleen 1.4 motor en het verschil tussen motorcode weet ik niet. @BramB15 volg deze tip eens op en plaats het resultaat.

Highway 670
badge

7 jaar

Dank voor jullie reacties. Bij mij inderdaad electronisch.
Een software update heeft Peugeot al uitgevoerd, dat had ik er natuurlijk even bij moeten zetten.

Gaskleppenhuis inleren? Kan ik dat zelf, en is dat echt nodig? Hij loopt namelijk een stuk beter na het schoonmaken.

BramB15 0

7 jaar

nee, dat kun je niet zelf.en ja, dat is echt nodig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.