close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: *Radeloos* 1.3 rallye valt uit bij intrappen koppeling

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik word langzamerhand beetje gek!.

Het volgende is het probleem, wanneer ik bijv. 80 rij met ong 2750tpm.. En vervolgens de koppeling intrap, en hem terug laat vallen naar stationair (1000tpm).. Dan komt het vaak voor dat die uitvalt.. Je voelt het blok nog even schudden om hem vervolgens terug te pakken wat hem niet lukt.. (koud of warm weer maakt niet uit.. Soms is de auto een week goed soms is het een week bijna elke keer bij het schakelen, en dan word je er wel behoorlijk moe van)

volgende vervangen/geprobeert : Bougies , Bougiekabels , Stappenmotor , Volledig andere gasklephuis met bijbehorende sensoren , andere ecu , lamda sonde schoon gemaakt (hierna leek even het probleem weg), bdp sensor schoon gemaakt, meerdere keren injectie reiniging , stekker verbindingen aangedrukt en doorgespoten met wd40 , benzine/olie filter worden telkens optijd vervangen.

Ook heb ik hem laten uitlezen maar dicht bracht niet foucodes met zich mee.

Jullie enig idee wat het zou kunnen zijn of dingen die ik evt zou kunnen testen ? Zou het aan de lamda kunnen liggen ? Of de Map sensor ?

ik hoor het graag, bedankt!

Geplaatst door

Mark Jonker (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je noemt inderdaad de 2 delen die het zouden kunnen veroorzaken vooral zou ik aandacht besteden aan de lambda omdat je al aangeeft dat het daarna even weg leek te zijn, heb je al eens CO laten meten?
Wat veel voorkomt bij deze motoren is dat het kraagje waar de lambdasonde in geschroefd zit los breekt (scheurt) van de pijp.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Naja ik had de lamda eraf aangezien ik een spagetti spruitstuk erop had geplant, dus dat moet weer goed zitten.. Past een lamdasonde van een 1.4 xsi ook ?. (zijn wat meer tevinden op de sloop namelijk)..

Wat ik me trouwens nog afvraag, wat is het tonnetje wat boven me linker motorsteun zit (links naast kleppendeksel) (zitten 2 slangetjes aan en een stekkerverbinding (die denk ikweer naar de ecu gaat).. Het lijkt een soort vacuum dingetje)..
Als ik hier de stekker afhaal gebeurt er niks ?.. Is ditding doelloos of is dit nunet het geen wat niet goed meewerkt ?

Mark Jonker 0

16 jaar

volgens mij is dat je MAP zender

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

je garage moet eens kijken of je snelheidsensor nog wel werkt.(in de meting gevens van de peugeot testappartuur kun je dat zien tijdens rijden) Die zit niet in het diagnose systeem bij deze magnetie marrellie mm8p. Of misschien gwoon vervangen omdat maar af en toe voorkomt. als de sensor goed werkt dan zakt het toerental tijdens het rijden langzamer dan waneer de auto stilstaat. dat kun je eens proberen.
Verder zou ik zoals oldtimer alzegt naar het kraagje waar de lambdasonde ingeschroeft zit kijken, das een hele goeie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.