Het was even zoeken ivm wel of geen airco ( bij u aanwezig ) en welke emissienorm er op uw motor zit ( eec 2000 ). Allemaal een ander schema en andere ventilatoren . Het volgende haal ik uit de fabrieksgegevens.
VENTILATEUR
1 VENTILATEUR MET 2 SNELHEDEN (140 W) "AERO"
Om een heel gezoek te voorkomen is het misschien eerst verstandig ( en ik lees dat u wel handig bent ) om de ventilator via 2 losse draden , voorzien van een zekering , aan te sturen om te kijken of de zekering dan nog doorbrand . Wie garandeert mij dat de 2e hands ventilator goed is . En is het wel de juiste ? 12 verschillende soorten verkrijgbaar .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na wat problemen te hebben gehad met een fan die vast heeft gestaan, Een nieuwe tweedehands fan gemonteerd. Echter zekering bleef doorbranden. Nieuwe bedrading gelegd van + naar het schakelrelais,en naar de fan. Nieuwe massa getrokken naar massapunt bij linkerkoplamp. Ook toen zekering door. Vanaf de - naar hetzelfde massapunt een nieuw draad getrokken. Fan draaide zonder problemen. 12 uur en een ritje later wou ik graag testen of hij inschakeld bij een warme motor. ZEKERING DOOR.... help :')
Hallo Tim .
Een WJY motor heeft toch 2 koelventilatoren ?
Geen defect aan de andere motor ?
Geef eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .
Kan ik het juiste elektrische schema even bekijken .
Rene, ik zal vanmiddag even het nr. erbij pakken.
Er zit 1 fan,
Nou vond ik later wel ergens info dat de fan zo een 350W is ( geen 100% zeker dat dit zo is) . / 14,4 V kom ik op zo een 25 A. Hoe zou ik A aanloop kunnen bepalen?
7 jaar
Misschien kan ik het ook even via het kenteken opzoeken .( u antwoord snel vandaar )
Zou top zijn, 49-bn-hh
7 jaar
Mee eens, dit had ik dus ook geprobeerd om uit te sluiten, nieuwe + met oude massa, zekering gesprongen. Nieuwe massa met nieuwe + zekering goed. Dus nieuwe bedrading gelegd.
7 jaar
En ik ga savonds naar mn werk. Laat de motor draaien en de zekering brand door
7 jaar
Er zitten 2 circuits op , 1 voor de lage snelheid , en 1 voor de hoge . Deze worden apart via 2 relais geschakeld . Is het niet zo dat bij de 1e snelheid de zekering goed blijft , en bij de 2e snelheid deze doorbrand ? Er moet toch ergens nog een kortsluiting zitten.
Als u voor de auto staat zit er rechts naast de fan een soort weerstand . Met 3 aansluitingen .
Hier niets verbrand ? Stekker ? Bedrading er achter ?
Zie ook in het schema dat er meerdere zekeringen geplaatst zijn .
Welke zekering gaat er iedere keer door ?
In de PSF1 ( zekeringkast motorruimte ) of in de BSI ( interieur )
Er staat een nummer bij , bv , MF1 of F1 . zo iets .
Bijgevoegd het schema , ter verduidelijking .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar