auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: rammel, tikken onder de motor kap of voortrein

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16 V break

Tijdens het rijden over klinkerwegen of onevenheden in de weg treed er een raar geluid op, een soort van tik (rammel).
Heb de beugels van de stabilisatorstang aan het subframe vervangen maar dit is niet het probleem. Het lijkt ook net of het goed hoorbaar is vanuit de rechterkant van het dashbord. De kogels en stangen aan de veerpoot zijn spellings vrij. (komt het misschien van een los zittend componet) Wie heeft de oplossing voor dit probleem.

gajbakker@orange.nl

Geplaatst door

gajbakker (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo met een 206 ghad, zeker eens nazien motorsteun rv of bouten vast zitten,onderaan rubber zit ook een moer.en was de torsi stang speling vrij,moer bovenaan schokdemper los?remblok,remtang(wieldop) alle bouten en moeren van ophanging kan je ook nog natrekken,maar zover zal t tog nie zitten zeker aangezien bwj 2006. laat je iets weten als je t gevonden hebt?grtz

rgt705 0
badge

17 jaar

Controleer eens of de beschermers tussen veer en schokdemper er nog wel goed tussen zitten. Er zit namelijk een rubbertje om de veer heen, die het knarsen van de veer op de schokdemper tegen gaat.

Achterste draagarmrubbers kun je ook nog even bekijken, deze willen er nog wel eens uitgaan.

Robert

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

De wielophanging, veren, draagarmrubbers, kogels alles is gecontroleerd door Peugeot. Alles oke' Maar de rammel zowel links als rechts blijft.
Als je over klinkerwegen rijdt of een hobbels hoor je duidelijk licht gerammel. Zou het bij de spatborden(kunstof) weg kunnen komen dat deze ergens tegen aan slaan. Heb niet het vermoeden dat het bij de deuren weg komt.

gajbakker 0

17 jaar

Heeft u de deursloten al gesmeerd, deze willen ook op den duur gaan tikken/rammelen. Mooiste is met een wat dikkere spray (soort vaseline achtig)

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

stabstang onder de auto vast lassen en deurvangers met tape omwikkelen

maxuma 0
badge

17 jaar

De stabstang houders heb ik inderdaad al eens vast gelast om dit uit te sluiten, De deurvangers zal ik gaan tapen, al lijkt het geluid daar niet weg te komen maar je weet nooit, als ik nl. met de deur los rij hoor ik het geluid ook.

gajbakker 0

17 jaar

Dan zijn het de deurvangers ook niet.

Hoor je het ook wanneer je met de auto voor het eerst weg rijdt of van een drempeltje af rijd?

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

Nee, het is alleen over hobbels of klinkers rijdt, links erger als rechts

gajbakker 0

17 jaar

Tsja, ik ken verder geen andere bekende rammeltjes, zoekplaatje dus. Misschien toch eens weer naar de dezelfde Peugeot garage brengen en verder zoeken.

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

kijk eens of het klepje van het interieur filter wel goed vast zit, deze zit rechts achter de motor (eerst even geluids isolatie loshalen)
wat ook nog al eens gebeurt is dat de koelvetilator loslaat van de elektromotor doordat de klem wegroest.hierdoor krijg je een rare rammel.

r visser 0
badge

17 jaar

Heb het klepje van de interieurfilter al eens gecontroleerd en deze zit vast, ik ga de koelventilator even controleren, al komt het geluid van boven weg onder de kap, als je nog meer tips hebt hoor ik graag.

gajbakker 0

17 jaar

mag ik weten naar welke garage je gaat? misschien kun je nog controleren of het koolstof absorptie vat samen met het klepje goed vast zit , deze zitten onder het rechter voorspatbord.(het klepje wou trouwens bij de eerste types flink lawaai maken (tikken))

r visser 0
badge

17 jaar

Ik ga altijd naar Nefkens Winsum, daar moet ik binnenkort nog heen voor een lakgarantie. Zit er links onder het stapbord niets wat kan tikken. Wat aan de linkerkant opvalt dat het heel soms even weg is. Kun je mij uitleggen hoe ik rechts, bij het absorptie vat kom, ik denk nl. dat hier het geluid daar wel vandaan moet komen, heb nl. alles al zo'n beetje gecontroleerd. Het tikken van het klepje is zeker mechanisch. dit heb ik al eens gehad met een 106. Nog even over de linkerkant, ik heb daar ook al een de accu bescherming van verwijdert zat nl. compleet los maar mocht ook niet baten.

gajbakker 0

17 jaar

Hallo,allemaal. Sinds kort ben ik in het bezit van een 307 SW 1.6 16v bj. 2003 op LPG G3 vialle. Auto rijdt geweldig. Ik heb een vraag m.b.t. absorptievat in combinatie met een tikkend geluid en benzinelucht in de auto bij het nemen van een scherpe bocht. De vraag is of het mogelijk is om zo'n apparaat te repareren. Als ik het goed gelezen hebt elders in deze forum gaat het om de elektroklep die niet meer juist funktioneert.
Of is het raadzaam om dit gewoon te vernieuwen. Zelf heb ik deze onderdeel nog niet gedemonteerd om te bekijken of het überhaubt zin heeft dit te repareren. En ook nog niet geinformeerd wat het nieuw kost. Ik ben ook benieuwd hoe de heer Bakker uit Uithuizen zijn probleem heeft opgelost.
Graag ontvang ik reacties van de 307 rijders en specialisten.

uncle Joe 0

16 jaar

De stabilisator haal ik er meestal af om dat uit te sluiten. Verder denk ik dat Robert wel eens gelijk kan hebben wat betrefd de rubbers rond de voorveren. Die verplaatsen zichzelf nog wel eens .
Tenslotte nog een tip> Als de auto in zijn natuurlijke stand op de brug staat,dwz dus niet opgekrikt of wielen los e.d. ,kun je het beste de speling van de stabilisator stangetjes controleren.Ik weet niet of dat zo gedaan is ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.