Peugeot : Rammelen / Tikken na 100km, boven 70km/u

Hallo,

ik heb een ellendig probleem met mijn peugeot 106. Ik kan er ongeveer 100km autoweg zonder probleem mee rijden. Dan begint hij te rammelen alsof er onbalans in een wiel zit, dit is na 2 minuten zo erg dat je niet harder dan 70 kan rijden. Dit tempo kan je dan weer zo lag aanhouden als wilt.

Als je daarna weer koud op pad gaat kan je weer +/- 100 km rijden.

Het is dus duidelijk dat dit probleem met temperatuur te maken heeft. Ik heb de auto op bokken al 140km/u laten lopen, hij trilt dan wel wat, maar alles trilt dus daar wordt je ook niet echt wijzer van...

Wiellagers, stuur- en fusee kogels zijn in orde. Verdacht zijn motorsteunen of aandrijfassen (bak kant).

Heeft iemand al eens een soortgelijk probleem gehad of kan iemand mij vertellen hoe de motorsteunen of aandrijfassen aan de bak kant gecheckt kunnen worden?

Many Thanks...

Mante

Geplaatst door Mante (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

laurens6453 (0) PRO, 18 jaar geleden

lijkt op een aandrijfas je kan de hoes even los halen en kijken of er nog vet in zit. ik heb het wel eens gehad met de rechteras en dan bij de bakzijde want daar loopt de uitlaat langs en dat vet word dan knetter hard en dan krijg je deze problemen auto gaat als een gek trillen.
succes.

Mante (0), 18 jaar geleden

kan je de hoes van de bakzijde volledig los halen? Zover ik weet zijn die assen totaal niet te demonteren.

jan T (20) PRO, 18 jaar geleden

de hoes aan de bak zijde kan je wel los halen alleen moet je dan de aandrijfas demonteren en de bus uitkloppen voordat je de spie vertanding eruit kan halen al met al aardig wat werk.
groetjes jan.

ansenhans (0), 18 jaar geleden

Heb je de auto zo gekocht? Het lijkt inderdaad op een aandrijfasprobleem. Het komt ook voor dat een drooggelopen homokineet wordt v.v. een nieuwe hoes en nieuw vet. De naalden van de lagers kunnen dan wel tever versleten zijn zodat het effect optreed wat je nu hebt. De hoes loshalen heeft dan niet zoveel zin. Een andere as voor de betreffende zijde kopen heeft dat wel. Ik kocht laatst een linker as voor 25 euro.
Het is inderdaad een lastig klusje om het fuseelager los te krijgen.
Ik heb met veerspanners gewerkt en de stabilisatorstang losgedraaid. Enige ervaring hiermee is vereist.

Mante (0), 18 jaar geleden

Ik heb eens gekeken en inderdaad was 1 fusee droog. Ik heb deze vervangen, maar nog geen gelegenheid gehad hem over lange afstand te testen.

Fusee los halen kan trouwens heel makkelijk:

Auto opbokken, krik onder de remklauw en de veerpoot zover komprimeren dat de auto net niet omhoog komt, dan met de hamer 1 tik op de triangel geven en hij vliegt eruit. Succes verekerd!

Mante (0), 17 jaar geleden

Uiteindelijke oplossing was:
80% beter na vervangen aandrijfassen
overige 20% zijn verbeterd door het vervangen van de rechter motorsteun. Dit is een hydraulische, als je het plastic kapje eraf trekt kan je controlleren of hij nog dicht is (dat was bij mijne niet het geval, als je op de rubber drukte kwam er een olie/water mengsel uit, normaal zijn ze dicht).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Overig of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum