close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Rammelend iets bij de motor .

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Deze auto heeft last van een vervelende rammel bij de motor , het komt altijd voor nadat de motor koud gestart is waarna circa 10 seconden het rammel/getik hoorbaar is . Ook is het ons opgevallen dat als je de climatronic uit zet de rammel iets minder wordt . Geef je een heel klein beetje gas is de rammel weg en ook als de automatische shoke eraf gaat is de rammel minimaal . Het lijkt erop dat de rammel bij een bepaald toerental alleen voorkomt ongeveer 1000tpm .

Als er een stuk mee gereden is de rammel niet meer hoorbaar .

Ik heb me mateloos gezocht naar een ijzer klepje wat los zit maar ik kan niks vinden . Ook ben ik van plan dit bij de peugeot dealer te late horen , maar om alvast een idee te krijgen braag ik jullie dus alvast raad .

Alvast bedankt .


PS: Er de motor heeft gisteren een motor flush behandeling gehad samen met een nieuwe oliefilter en is met MPM C2 5W30 olie afgevuld , wij denken dat er voorheen 10W40 in heeft gezeten .

Geplaatst door

peterfer (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Peter

Zijn het niet toevallig de klepstoters die je hoort 'tikken' bij koude motor ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Bedankt voor je reactie

Mjah ik weet niet of het de klepstoters zijn het rare is als ik de climate control uit zet is het bijna niet meer te horen . Ik hoop niet dat het de kleppestoters zijn want de koppaking is net vervangen en ook is de kop net opnieuw gevlakt .

Ik heb er een opname van gemaakt , als het de kleppestoters zijn aan wat voor prijs moet ik dan denken ? Dan zal waarschijnlijk de boosdoener de ouwde 10w40 olie zijn die er niet in mag .

hier de video

http://www.youtube.com/watch?v=TTNyIW-fg...

peterfer 0

15 jaar

10W40 olie hoeft bij de 1600 16V (TU5JP4) geen probleem te zijn of te geven.
De link naar de geluids-opname is best slim gedaan en ook het getikker is te horen wat je bedoeld, maar toch lastig te beoordelen.
Het kan best een klepstoter zijn, maar kijk eerst eens of alle bougies vast staan. Dit eenmaal meegemaakt, wél met een 1400 206, maar deze motor tikkerde alsof de klepspeling veel te ruim stond en verdween bij warmere motor. Na lang zoeken bleek dit een bougie te zijn, die net niet vaststond. Vastgezet en getikker was verdwenen. Verklaring waarom het dan met airco uit minder wordt kan ik weer niet rijmen met een eventuele losse bougie.

hans4074 0
badge

15 jaar

Ik ben bang dat het toch de klepstoter(s) zijn ik heb net een rit van 50 km achter de rug maar de motor lijkt ook nu nadat hij redelijk warm is te tikken . Ik heb met de schroevendraaier op de motor geluisterd en ik hoor toch een duidelijke tik aan de rechter kant .

Ik zal het morgen aankaarten bij de Peugeot dealer we hebben niks als ellende nadat ze de koppaking vervangen hebben en de kop gevlakt is . Hij is nu al een stuk of 5 keer terug geweest , wegens of vloeistof lekkage bij de thermostaat door de nieuwe pakking en olie lekkage bij de kleppen deksel 4x nadat ze op alles een vloeibare pakking hebben gezet , gelukkig was alles nu dicht zonder lekkage maar nu begint dit euvel .

Enig idee of er een verband is met de lekkage (4x) van de kleppendeksel dat daardoor ook de kleppenstoters kapot zijn , want precies aan de kant waar die defecte kleppenstoter zit heeft hij ook 4x een lekkage gehad .

peterfer 0

15 jaar

Hallo,

als ze te veel vloeibaar pakking gebruikt hebben dan kan het mogelijk zijn dat er in de motor vloeibare pakking terecht gekomen is en dat deze het getik veroorzaken door her en der olie tegen te houden? bijvoorbeeld bij een klepstoter.

mvg,

Hoesein

hoes 0

15 jaar

Probleem heeft zich niet meer voorgedaan vanmorgen en nu tikt hij niet meer , waarschijnlijk heeft het olie verversen gisteren middag toch het probleem opgelost aleen het het zijn tijd nodig .

Er zar 10w40 in en nu MPM Oil C2 Peugeot/Citroen 5W30 met nieuwe oliefilter

Bedankt voor de reacties

peterfer 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.