de auto geeft een rammelend/ratelend geluid bij het schakelen. op het moment dat je de koppeling intrapt hoor je een rammelend geluid, zodra je geschakeld heb en weer gas geeft hoor je niks meer.
als je bij ongeveer 100 km/uur het gas los laat hoor je het geluid ook.
bij het optrekken,versnellen van de auto hoor je niks.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan de druklager van de koppeling zijn.
laat een keer door een bedrijf naar kijken en dan weet je het zeker, hiermee zal vroeg of laat dan echt vv moeten worden. anders kun je vandaag of morgen helemaal niks meer
vanavond gaat hij op de brug, maar denk niet dat het het druklager is, die zou je toch moeten horen rammelen als je de koppeling niet gebruikt ?
denk zelf dat het iets in de aandrijflijn is.
Niet gewoon de uitlaat?
heb hem op de brug gehad en het lijkt de rechter aandrijfas te zijn.
deze heeft wat speling op het lager aan de versnellingsbak zijde.
denk dus dat het het lager in de bak is.
de aandrijfas zit ook los in de bak, weet iemand of deze niet vast hoort te zitten ?
je kan de as gewoon zo,n 2 centimeter uit de bak trekken
Er zit een drukveer in de binnenste homokineet en het wil wel eens gebeuren dat deze veer breekt met alle rare geluiden van dien. Beide aandrijfassen zitten zonder borging in de versnellingsbak.
oke, ga vanavond de boel eens uit elkaar trekken
Veer in de homokineet is heel. denk dat het de binnenste homokineet is. die heeft een beetje speling.heb er eens dik vet in gedaan en het gerammel is minder geworden. zal er eens drie nieuwe lagertjes inzetten.
geluid is weer terug.denk toch dat het het lager is waar de aandrijfas de bak in gaat.
de as heeft best wat speling op het lager waarmee hij in de bak zit.
lijkt mij dat dat niet zo hoort.
jij hebt aan de homokineet gewerkt en het geluid was weg,als het het lager zou zijn van de bak zou het geluid toch niet even weg zijn geweest,volgens mij andere aandrijfas erin
10 jaar
Het bleek uiteindelijk een motorsteun te zijn. meteen allemaal maar vervangen. auto lijkt nu ook makkelijker te schakelen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar