Hoi allemaal,
na een hele tijd zonder problemen gereden te hebben lijkt nu het volgende er aan te komen. Wanneer ik harder optrek wat hoger in de toeren, en ik dan de koppeling intrap om door te schakelen hoor je een ratelend geluid, als een soort ratel die met de motor mee doet. Duurt een seconde of 3 tot de motor weer lager in zijn toeren zit en dan is het weg.
Ik snap dat het wat vaag is, ook moeilijk te omschrijven dit geluid. Komt het iemand wellicht bekend voor? Zou het iets met de turbo kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of EGR die rammelt.
Hmm, is er een manier om dat te controleren? Met uitlezen kun je dat niet zien denk ik he? Zou het kwaad kunnen hiermee door te rijden mocht het de EGR zijn?
14 jaar
Of een verstuiver.
ja,dan zal de EGR eraf moeten en kijken of dat tie gangbaar is,meestal krijg je een foutmelding als de werking niet goed is.
14 jaar
Ik heb zelf ook een 307 sw (benzine),bij het optrekken ook een rammel.
Volgens de garage zitten er schotjes in het spruitstuk en zijn hier een aantal van los,is geen probleem maar kan wel iritant zijn.
Groeten leo
14 jaar
P-leo, in jouw geval zal het gaan om de 2 ltr. benzine uitvoering? Is vrij simpel te verhelpen, alleen moet het voorste uitlaatgedeelte (voorpijp met kat) eraf. Als je na demontage in het uitl. spruitstuk kijkt, zie je de schotjes in de vorm van een plus in de uitstroomopening zitten. Als ze op deze plus een niet te dik lasje leggen en ze monteren gelijk een nieuw flens setje, dan ben je zo goed als zeker van het gerammel af.
iets met koppeling die hoorbaar ratelt alleen bij hoge toeren?
koppelingslager? drukgroep?
even testen door met veel toeren te rijden, in een versnelling. en dan koppelingspedaal stukje indrukken
als het zich dan ook voordoet, zal ik daar eerst eens kijken
14 jaar
Bedankt voor de informatie.
Ik ga het proberen.
Groeten leo
14 jaar
Hoi allemaal, bedankt voor alle reacties. Ik zal morgen de koppeling eens proberen. Deze is 2 jaar geleden vervangen dus ik verwacht dat dat het probleem niet is. Ik heb de auto uitgelezen, maar geen foutmelding op de EGR klep. Ter info:
Duty cycle elektroklep EGR: 71%
RCO EGR-elektroklep: 15%
Er zat slechts 1 storing in: Electronische eenheid motor: Tijdelijke storing. Temperatuursignaal na katalysator. Kortsluiting naar plus of circuit onderbroken (P1425). Lijkt me een draadbreuk oid.
Omdat er ook gedacht werd aan een verstuiver heb ik hier ook naar gekeken:
Opbrengstcorrectie verstuiver 1: -1,22 mm3/slag
Opbrengstcorrectie verstuiver 2: -1,45 mm3/slag
Opbrengstcorrectie verstuiver 3: 3,73 mm3/slag
Opbrengstcorrectie verstuiver 4: -0,98 mm3/slag
Spanning verstuivers: 79,8v
Helaas heb ik geen idee of dit goed of niet goed is... Wellicht jullie wel?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar