close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: rem probleem

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Vanmiddag probleem op de snelweg
Huilend geluid aan me rechter voor wiel
Het geluid ging mee met de snelheid
Auto aan de kant
Me velg was niet aan te raken aan 1 kant zo warm
Weer rustig naar huis gereden
Geen huilend geluid meer en velg lauw
Is dit waarschijnlijk een vast zittende rem

Geplaatst door

erik lett (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Of een wiellager ?

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

Maar dat stopt toch niet gelijk zeker
Die blijf toch zeker huilen of heb ik het mis

erik lett 0

11 jaar

De boel moet toch los aan die kant , want doorrijden is geen optie lijkt mij , kun je uitzoeken wat het is.

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

Ja dat is een ding wat zeker is
Een wiellager hoor ik dat als ik een slinger geef aan dat wil
Of is er een andere methode
Bedankt voor je reactie trouwens

erik lett 0

11 jaar

Inderdaad en als je je hand op de veerschotel houdt voel je een trilling als hij defect is , speling is ook te voelen , wiel overdwars bewegen.
Maar eerst maar eens naar de remmen kijken.
Klauw gangbaar , geleidepennen gangbaar , zuiger gangbaar , verstopte remslang.
Trouwens als de rem zo heet geweest is , grote kans op verbrande remblokken .

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

Ja gaat de boel eens open gooien
En de boel eens controleren
En gelijk een vraagje
Wat voor vet kan ik het beste gebruiken om hier en daar te smeren

erik lett 0

11 jaar

Keramisch vet , koper vet mag ook maar keramisch heeft de voorkeur.

kaleido 1 6865
badge vip badge

11 jaar

oke nemen we keramisch vet
Bedankt voor de info

erik lett 0

11 jaar

zolang het vet maar niet op de schijf en voering komt maakt het eigenlijk niet uit.
ze gebruiken meestal liever keramisch vet ivm kopervet problemen kan veroorzaken met de abs sensor ivm ijzer in zit. maar ik heb het nog nooit gezien

tevens controleer ook heel goed of de remblok goed in zit. deze is namelijk boven wat groter als onder. heb al keren gezien dat ze het op zijn kop de remblok hebben gemonteerd. gevolg dat ene kant de velg gloeiend heet werdt trekken in het stuur.
gevolg voering was zelf losgeraakt.
nieuwe remblokken en klauw goed schoongemaakt met een staalborstel en alles was weer perfect.

Blokken zitten er vanaf de fabriek in dus dat komt wel goed
Heb keramisch vet in me bezit
Gooi morgen alles open
Gooi er voor de zekerheid nieuwe blokken op
En maak alles schoon en vet alles in
En dan hopen dat het goed komt
En zal de schijf ook bekijken

erik lett 0

11 jaar

Vandaag de boel open gegooid
Heb niks kunnen ontdekken aan het lager
Heb de boel gereinigd en gesmeerd
En de blokken vervangen
Werd toch tijd
Bedankt voor de reactie,s

erik lett 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.