auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 405 1.9sri 120pk: remblokken vernieuwd geen remdruk meer

Bouwjaar: 1992

hoi ik heb de voor en achterremblokken vernieuwd en remolie ververst nu moet ik 2 keer pompen voordat ik druk heb(achter ook schijven) achter heb ik de plunjers ingedraait zodat de klauw net over de nieuwe blokken gaat,maar moet nu 2 keer pompen voor ik druk heb hoe kan dit??ik heb hem wel 4 keer ontlucht maar mocht niet baten heb ik misschien de hofdremcilinder vernielt met ontluchten?

Geplaatst door

petertje8912 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je al geprobeerd de remmen te stellen door middel van de handrem?

heeft niks met handrem te maken heb gewoon de eerste keer geen remdruk

petertje8912 0
badge

20 jaar

Heb je de schijven losgehaald ? als er een slingering in zit worden de blokken terug gedrukt en moet je ook 2x pompen . het kan ook gewoon lucht zijn wat bv met verversen toch in je systeem gekomen is Mischien lullig maar ik heb zo een probleem maar dan anders om vorig jaar met een nevada uit 92 gehad .die wagen was ik voor iemand apk klaar aan het maken , deze had welliswaar trommels achter maar voor had ik de schijven ,blokken en remslangen vervangen.
De olieververst en de voor en achter kant ontlucht/doorgespoeld.
achter moest de handrem afgesteld worden maar ook druk probleem op een of andere manier waren blijkbaar de lucht bellen van de wzh aan de voorkant via het kruislings circuit richting de achterkant gekomen. Na de 4 e keer ontluchten aan de achterkant kwamen er luchtbellen mee en was de rem weer in orde ,dus probeer de voorkant eens extra te ontluchten.
MVG Eric

ericbx 0

20 jaar

ik heb alle 4 de remmen al meerdere keren ontlucht

petertje8912 0
badge

20 jaar

Peter, ik ben bang voor je hoofdrem cilinder,heb je ontlucht met de pompen-druk methode?Tot morgen, Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

ja pompen tot de bodem ik weet dat dat nog wel eens fataal kan zijn voor de hoofdremcilinder nietwaar?

petertje8912 0
badge

20 jaar

Hoi Peter,

Zelf heb ik een 405gri van 1992. Bij het verversen van de remvloeistof en later een reparatie aan de schijfremmen achter had ik hier ook last van. De truck schijnt te zitten in het feit dat je de remkrachtverdeler (bij het rechterachterwiel) ingedrukt moet houden. maw alsof de auto gewoon op de weg staat. eea is uitgebreid beschreven in het werkplaatshandboek.
succes.
Jos

Jospeug 0

20 jaar

Da's mischien de clou bij de laatste keer ontluchten had ik daarvoor gereden en de wagen niet meer op bokken gezet maar met de garage krik wiel voor wiel gedaan mvg; eric

ericbx 0

20 jaar

nee beste mensen dat is het niet,het is opgelost:het probleem is dat ik de rechter plunjer eruit heb gehad.met normaal ontluchten bleef er toch nog lucht in zitten. rara?? het zal wel een foefje zijn.ik heb toen de remklauw los gehaald,plunjer er net in en toen volgeschud met remolie en toen de plunjer ingeduwd,toen zat er zeker geen lucht meer in de klauw,erop gezet en weer ontlucht.toen was het goed,hoe doe jij dit oldtimer??is er een foefje voor?

petertje8912 0
badge

20 jaar

Ik heb een drukketel die het systeem vanuit het potje onder een pulserende druk zet van iets meer dan 2 bar.Daarna de cylinders 1 voor 1 ontluchten degene die het verst weg zit eerst. En bij al onze klanten volgens het onderhoudsschema elke 2 jaar.Dan rotten ook de nippels niet vast.Zelfs bij mijn Oldtimer camper elke 2 jaar.

oldtimer 0
badge

20 jaar

ik kreeg de lucht er met pompen niet uit maar ja ik moet dan ook met de voet ontluchten,heb je dit probleem vaker gehoord? trouwens nog een vraagje ik heb een spijker in de binnekant wang van de band 2 cm van de velg af dit kan toch niet gerepareerd worden meen ik te weten ofwel??

petertje8912 0
badge

20 jaar

Nee!!! niet meer repareren. Terwijl ik net onder de douche stond schoot mij iets te binnen,volgens mij zit er in de remzuiger naast de brede groef voor het remblok ook nog een dunne groef, die moet altijd aan de bovenkant zitten anders krijg je de remmen niet ontlucht.Dat is tenminste bij mijn oldtimer camper wel zo.Groet Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

iets is ermee want normaal ontluchten gaat niet, bedankt voor info!

petertje8912 0
badge

20 jaar

maar is ie nu goed ? Was het dus toch lucht jammer dat je vergeten was te vertellen dat je de plunjer eruit gehaald hebt.
Dit probleem ken ik van mijn BMW motorfietsen omdat je voorvork nooit helemaal recht staat krijg je een soort dode hoek .Wat ik daar op gevonden heb is zo een ontluchtinspotje met een terugslagkogeltje na montage plunjer pompen tot de oude blokken aanliggen daarna potje monteren , nippel open en daarna de plunjer helemaal terugdrukken. daarna weer pompen en ontluchten.
MVG; Eric

ericbx 0

20 jaar

405 met schijven achter geven vaak moeilijkheden en blijven meestal slap remmen (diep)
Vaak staat de handremhefboom op de remtang vast je moet hem goed naar achter trekken tegen de aanslagbout
Je hebt geen nieuwe schijven dus de blokken moeten eerst inslijten ,op de oude scijf zie je dan soms de remtang helemaal vervormen en dat is net of er lucht in zit.Probeer even met aan iedere kant een griptangetje op de remslang achter of er dan wel
goede remdruk is (niet te strak afknijpen)
Zijn de remklauw geleiders ook goed gangbaar? Anders krijg je ook vervormende remtangen.
Had ik vorige maand bij voorremtangen en bijna geen remvertraging

autobalk 0
badge

20 jaar

Ik denk dat je de klauw eerst ook nog moet "voorontluchten" als de zuiger er uit is geweest: klauw los halen van de tang, nippel recht omhoog, dan " voorontluchten". Daarna met rechter achterwiel opgekrikt (remkrachtbegrenzer ingedrukt) verder ontluchten.

Tip:

Om je handremgaffels gangbaar te houden kun je na eerst de
gaffels goed gangbaar te maken met olie een dikke veter in olie gedrenkt om het asje van de gaffels proppen. vocht en pekel komen er niet meer bij.

Jospeug 0

20 jaar

oeps, remkrachtbegrenzer moet zijn remkrachtverdeler

Jospeug 0

20 jaar

vandaag effe op de testbank gezet remverschil links achter 58% effe balen , links achter los gehad en weer ontlucht,remtest en ja hoor rechts achter 38% ,weer effe balen en toen rechts nog eens los gehad en weer ontlucht en toen was het nog 3% goed dus pffffffffffff.

petertje8912 0
badge

20 jaar

Peter,
Girling remklauw achter moet je voorontluchten. Op blz 230 van de vraagbaak van Olving (vroeger Olieslager) staat hoe je dat moet doen. Als je een nieuwe remklauw bij de dealer koopt dan is deze al voorzien van remvloeistof,om prolemen als de jouwe te voorkomen. Tamelijk ingewikkeld, maar ik vrees dat je er niet omheen kunt

gr.

Cees Heemskerk

heemskerk4251 0

20 jaar

dacht al zoiets, ik had hem al voorontlucht want ik zag aan de kamer dat dit niet normaal ging, dus ok, bedankt allemaal!

petertje8912 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.