close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 405 2.0: ECU

Bouwjaar: 1995

Hr. Jansen,

Ik loop nog steeds te tobben met het motormanagement. Ik was gezien de aard van de klacht van mening dat de constante + niet in de computer doorkwam. Fout dus. Na meting blijkt dat er wel degelijk spannig op blijft staan. Probleem ligt dus ergens anders. Na uitlezen waren er foutmeldingen op de Mapsensor -inmiddels vevangen, kan je makkelijk bij- op de gasklep potentie sensor en op het stappenmotortje. Het stappenmotortje zal ik reinigen, maar nu las ik net in een reaktie van u op een ander probleem dat er sprake is van een gasklepschakelaar.

Mijn vraag is dus of er naast de potentiesensor ook nog een gasklepschakelaar bestaat.
Als je onder het halfronde 'ding' kijkt waaraan de gaskabel bevestigd zit dat zie je een ingewikkeld gedoe van veertjes en piefjes. Echt degelijk zie het er niet uit en ik kan me voorstellen dat dit op den duur de geest kan geven. Is dit de schakelaar, zo die bestaat? En zo ja, is dit apart te vervagen of zit je vast aan een compleet nieuw (ander) gasklephuis?

Het systeem is van Magneti Marelli 8p

vr. gr.

Cees Heemskerk

Geplaatst door

heemskerk4251 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat is eigenlijk de klacht dan kunnen andere ook meedenken

ik heb het effe gezocht

Geplaatst op 3 januari 2004 om 16:51:59

--------------------------------------------------------------------------------
Op 22 november 2003 heb ik een bericht geplaatst over de ECU van mijn 405. De ECU verloor steeds zijn ingeleerde 'settings'

petertje8912 0
badge

20 jaar

De XU10J2 zoals die er bij U inzit heeft een smoorklep potentiometer en geen gasklepschakelaar en leert zichzelf bij elke wisbeurt zijn gas los en volgas stand in. dit systeem kan alleen maar gewist worden met de testkast. Gaslos leer je in door na het wissen het contakt 10 sec aan te zetten voor dat je de motor start.Stationaire stappenmotortjes van dit systeem gaan wel eens stuk.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Het verzoek van het problemcarforum om aan te geven of het probleem met mijn auto al is opgelost het volgende.

Na uitlezen van de ECU zijn een aantal storingen naar voren gekomen. Onder andere de Map-sensor, het stappenmotortje en de gasklepsensor.
Omdat die dingen nogal prijzig zijn ben ik begonnen met de map sensor te vervangen. Het rare stationair lopen doet hij nog steeds, maar hij is wel een stuk levendiger geworden. Deze maand komt het stappenmotortje aan de beurt. Ik houd u op de hoogte

Cees

heemskerk4251 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.