close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot J5: Remmen...

Bouwjaar: 1988

Hallo,

Ben een jaar aan het koetswerk bezig geweest. Eindelijk klaar en wou deze week naar de Technische Controle gaan, maar de remmen functioneerden niet goed. Gisteren trommel rechts achter afgehaald, en ja hoor pompje aan één kant vastgekoekt en vol dikke smurie... Ik vrees dus voor de andere remmen !
Ik had al een bus remolie DOT 4 gekocht, maar op het dekseltje van het reservoirtje staat: USE ONLY DOT 3. Wat is het verschil, waarom en mag men ook DOT 4 gebruiken ?
Vanaf welke dikte vervang je best de remblokken ?
Wat is de volgorde van ontluchten ?
Waar moet ik nog opletten tijdens het ontluchten ivm vacuüm, hoofdremcilinder,... Ik ontlucht dmv afzuigsysteem op de compressor.

Alvast bedankt !

wouter.

Geplaatst door

Wouter12334 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dot 4 heeft een hoger kookgpunt, dwz dat het langer duurt voordat het gaat koken. Dot 3 dus lager. Dot 3 mag wel geupgrade worden met dot 4, andersom beter niet. Dot 5 mag NIET worden gemengd.
Volgorde ontluchten is bij de J5 Ra, La, Rv, Lv. Begin dus zover mogelijk van de 'bron' ofwel vloeistofreservoir. Let op dat er geen vocht bijkomt en remvloeistof is gek op autolak... vlgs mijn werkplaatshandboek moeten de blokken worden vervangen als deze minder dan 2mm zijn. Realiseer dat een oude auto ws. veel troep in de leidingen heeft, dit kan problemen opleveren bij de hoofdremcilinder (tenzij de vloeistof regelmatig is vervangen). gr. Willem. btw: ik heb zelf een J5 2.5TD Camper, afgelopen winter complete motor gereviseerd en nog veel meer....

wivo12282 0

19 jaar

Ok bedankt !

Heb remsysteem gereinigd door spiritus in het reservoir te doen en dit erdoor te zuigen... Normaal zou dan alles proper moeten zijn. Of zou jij de hoofdremcilinder er toch nog afnemen ?
Heb de vier remmen gereviseerd en nieuwe remblokken en -schoenen gemonteerd. Normaal gezien vandaag vullen en ontluchten.

Btw, heb je toevallig geen electronische versie van dat werkplaatshandboek in .pdf of zo ? Zou leuk zijn !

Groeten,

wouter.

Wouter12334 0

19 jaar

even navraag gedaan: spiritus is op alkoholbasis, net als remvloeistof dus het zou geen probleem zijn; toch is het beter om gewoon een liter vloeistof er doorheen te jagen.

wivo12282 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.