Vreemd probleem met remsysteem van Peugeot 206CC (Duitse importauto) met ABS en ESP-systeem: Normaal remmen is geen probleem, alleen als ABS en ESP in werking is geweest (zoals nu in de sneeuw), zit de remklauw linksachter muurvast. Het lijkt erop of de remdruk zo extreem hoog is geweest dat de l.a. remzuiger door zijn stelinrichting wordt gedrukt. De remdruk blijft niet op de klauw staan, maar toch zit hij vast. Je moet dan de zuiger terugdraaien om de boel weer "los" te krijgen.
Reeds vernieuwd: l.a. remklauw, remblokken, remschijf, ABS-pomp.
Volgens leverancier kan er maar 1 type remklauw opzitten, toch heb ik het idee dat het probleem in de klauw zit, ondanks dat hij al vernieuwd is (type Bosch) of toch ABS - ESP-systeem. Wat ook opvalt is, dat als je normaal remt in de sneeuw, werkt ABS goed, alleen als je flink doortrapt hoor je extreem knappende geluiden tijdens ABS-werking en zit de rem linksachter daarna vast.
Wie weet de oplossing voor deze kerstpuzzel? Groeten Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat ik toch weer voor een andere remklauw zou gaan.(gezien er geen druk op de klauw blijft staan)
Nieuwe remklauw gemonteerd. Heeft (weer) niets geholpen.
je zult dan rem drukken moeten gaan meten, er zit niet toevallig een knik in een remleiding?
remdruk begrenzer???
remkrachtverdeler of begenzer zit in de abs unit
zit niks achter onder de auto \
maar inderdaad remdruk meten is een
je kunt dan 4 meters aanhangen om te kijken hoe of wat
via abs systeem kun je de abs aansturen of beter abs ontluchten
dan moet je rempedaal ingetrapt houden en wordt abs geactiveerd en komt pedaal omhoog
alles zou dan gelijk zijn dan wanneer je zelf remt en abs komt in
alleen dan staat hij op de brug
remzadel krom.....gescheurd?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar