Peugeot 309: Remt linksvoor schokkerig.

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 cc

Hallo,
Ik heb een duister probleem: Bij stevig remmen remt de auto linksvoor niet constant: bij remmen op hoge snelheid trilt de auto, in de bebouwde kom remt ie onregelmatig. Alsof je bij elke omwenteling van het wiel even harder op het pedaal trapt.
De schijven zijn vrij nieuw en met de micrometer nagekeken op slagen of verdikkingen: Ze zijn in orde. De trommels zijn mooi rond en goed. Het pedaal gaat niet op en neer tijdens het remmen. Visuele controle van de slangen, ook die van en naar de bekrachtiger leveren geen reden tot zorg op. De blokken, schoenen en cylinders zien er goed uit.
Ik rijd nu verscheidene duizenden kilometers met dit probleem, het wordt niet erger. Maar het is wel vervelend.
WAT is hier aan de hand? Wij piekeren ons suf en staan op het punt de versleten rubbers waarin de stabiliserende stangen opgehangen zijn te vervangen.
Wie o wie heeft er wellicht een beter idee?!
Hans

Man Ray

Geplaatst door Man Ray (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 309? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Zat de schijf op de auto toen je de slingering gemeten hebt?

hennep (0), 16 jaar geleden

hoe is het met de rubberen remleiding , kan het zijn dat deze wat te veel uitzet tijdens het remmen ?

Man Ray (0), 16 jaar geleden

Pegeottechnieker:
Nee, de schijf zat niet op de auto. Maar "op het oog" (schijf langs schroevendraaier laten lopen) konden we geen slag constateren.
Jan Henk:
Ik zal die rubberen remleiding checken. Je hoort er nog van.

Man Ray (0), 16 jaar geleden

De auto is nog niet op de brug geweest, is een beetje lastig deze dagen. Maar ik heb wel een ander experiment gedaan: op een vlakke weg tijdens het rijden gas blijven geven en tegelijk remmen. Er treedt geen enkele trilling of schokkerigheid op niet bij hoge en niet bij kage snelheden. Volgens mij rechtvaardigt dat de conclusie dat de schijven en de slangen in orde zijn. Waar kan die trilling dan vandaan komen?

Hans4040 (330) PRO, 16 jaar geleden

Homokineet koppeling defect?

mvg,
Hans.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.