close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 2001: Remverschil achter blijft

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Remverschil achter. 2 nieuwe remcilinders gemonteerd. Goed ontlucht. Rem verschil blijft. Remvertraging Links 300 rechts 65
Waar ligt dat aan. De remkrachtbegenzer?

Geplaatst door

Pakreel (415)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Extra info/vraag van poster bericht. Zou het ook aan het stangetje dat de remkrachtbegrenzer aanstuurt kunen liggen? Dan denk ik de speling die er op zit.

Pakreel 415

2 maanden

Is het een hatchback , dan zitten de begrenzers in de cilinders...
Een centrale begrenzer werkt op 2 cilinders tegelijk.
wat wel eens helpt in dergelijke gevallen is de primaire remschoen (vooorste) links en rechts omwisselen..
Ook gaan oude remslangen wel dichtzitten, ik zou ze vervangen...

Beunhaas 1110
badge vip badge

2 maanden

Bedankt voor je tip. Het is wel een hatchbak maar van 2001 en daar zit nog een remkrachtbegrenzer op, helemaal rechts boven de achteras. Ik heb er nu een paar harde tikken met de hamer op gegeven terwijl die kant aan het ontluchten was. De aansluitnippels van de remleidingen zijn niet schadevrij te verwijderen dus dat wordt dan ook een tussenstukje in de leidingen monteren bij het eventueel monteren van een vervangende remkrachtbegrenzer.

Pakreel 415

2 maanden

als jij op de remdrukverdeler tikken geeft en hij werkt dan opeens wel dan weet je al dat deze vervangen moet worden het risico bestaat dat jij dadelijk een keer hard moet remmen en de remdrukverdeler niet meer lost dan blokkeren je wielen, die nippels moet je heet stoken tegenwoordig hebben ze minibrandertjes dus dat is wat veiliger vroeger hadden wij deze niet dan stak ik een grote bout in de werkbank en stookte de bout roodgloeiend en met een tang deze bout tegen de nippels aandrukken zodat de hitte overgedragen kan worden dan met een goeie waterpomp tang of griptang los vast los vast enz.

Zo'n remkrachtbegrenzer is, als het nodig is best gangbaar te maken , mocht het binnenwerk vastzitten, zonder dat je de remleiding los zou moeten maken, wat inderdaad een pokkeklus is

Beunhaas 1110
badge vip badge

2 maanden

Ben er mee bezig. Je moet wel de achteras wat laten zakken, door de 4 bevestigingsbouten los te draaien, om er beter bij te kunnen. Aan de kant waar je dan bezig bent maak je beide bouten los en laat je deze zover mogelijk, zakken. Ik werk dan gelukkig met een smeerput.want anders is het een achte workout.

Pakreel 415

2 maanden

Andere rembekrachtiger en nieuwe remslang gemonteerd. Je moet wel evende volgorde van werken uitzoeken. Door de achteras voldoende te laten zakken kan je veel gemakkelijker bij de remslang aansluiting, op een beugeltje, waar ook de veer van de rembekrachtiger gehaakt zit. Dat beugeltje maak je los met, aan de wiel kant, 13 mm, de moer, en de kopkant 10 mm. Wel verstandig de nippel van remleiding vooraf, nog gemonteerd op de achteras, gangbaar te maken omdat je dan goed kracht kan uitoefenen. Als de remslang er af is kan je de leidingnippels van de rembekrachtiger los maken. In dit geval een 23 jaar oude auto betekende dat 2 nippels eerst goed warm gemaakt, met lasbrander, moesten worden voordat er 1 mee wilde werken. De laatste wilde niet en de kantjes van de nippel raakten rond. Deze met een pijptang in beweging weten te krijgen. De gedemonteerde rembekrachtiger uit elkaar gehaald en waar die veertjes zitten die de zuigertjes aansturen was verroest. Bij 1 het zuigertje met weerstand in beweging gekregen en de ander wilde iets gemakkelijker maar ook met enige weertstand.

Pakreel 415

2 maanden

Auto is ondertussen ingeruild. Ik heb er nog wel over nagedacht wat het uiteindelijke probleem zou kunnen zijn omdat een andere P206 van hetzelfde bouwjaar dit probleem ook had. Als je een remmentest doet doe je eerst de voetrem en daarna de handrem. Heb ik ook gezien bij RDW steekproeven. Deze keurmeester test de voetrem waarbij de waardes van de achterrem goed zijn en daarna de handrem. Daarna test hij weer de voetrem en deze geeft nu veel meer dan 30% remverschil aan. Achteraf denk ik dat de handremkabel niet snel genoeg vrij kwam en niet soepel vrij kwam waardoor bij de 2e test de waarde veel hoger was. Bij de andere P206 die waarschijnlijk hetzelfde had test de keurmeester, een ander persoon, maar 1 maal eerst de voetrem en daarna de handrem die ook goed was en niet voor een tweede keer de voetrem en daarna de handrem. Wel weer wat van geleerd. Ik weet niet wat de RDW richtlijnen zijn t.a.v. de remvertraging en in welke volgorde deze getest moeten worden en hoe vaak c.q. ook na elkaar.

Pakreel 415

1 maand

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.