Peugeot 206 2001: Remverschil achter blijft

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Remverschil achter. 2 nieuwe remcilinders gemonteerd. Goed ontlucht. Rem verschil blijft. Remvertraging Links 300 rechts 65
Waar ligt dat aan. De remkrachtbegenzer?

Geplaatst door

Pakreel (400)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Extra info/vraag van poster bericht. Zou het ook aan het stangetje dat de remkrachtbegrenzer aanstuurt kunen liggen? Dan denk ik de speling die er op zit.

Pakreel 400

10 uur

Is het een hatchback , dan zitten de begrenzers in de cilinders...
Een centrale begrenzer werkt op 2 cilinders tegelijk.
wat wel eens helpt in dergelijke gevallen is de primaire remschoen (vooorste) links en rechts omwisselen..
Ook gaan oude remslangen wel dichtzitten, ik zou ze vervangen...

Beunhaas 925
badge vip badge

10 uur

Bedankt voor je tip. Het is wel een hatchbak maar van 2001 en daar zit nog een remkrachtbegrenzer op, helemaal rechts boven de achteras. Ik heb er nu een paar harde tikken met de hamer op gegeven terwijl die kant aan het ontluchten was. De aansluitnippels van de remleidingen zijn niet schadevrij te verwijderen dus dat wordt dan ook een tussenstukje in de leidingen monteren bij het eventueel monteren van een vervangende remkrachtbegrenzer.

Pakreel 400

8 uur

als jij op de remdrukverdeler tikken geeft en hij werkt dan opeens wel dan weet je al dat deze vervangen moet worden het risico bestaat dat jij dadelijk een keer hard moet remmen en de remdrukverdeler niet meer lost dan blokkeren je wielen, die nippels moet je heet stoken tegenwoordig hebben ze minibrandertjes dus dat is wat veiliger vroeger hadden wij deze niet dan stak ik een grote bout in de werkbank en stookte de bout roodgloeiend en met een tang deze bout tegen de nippels aandrukken zodat de hitte overgedragen kan worden dan met een goeie waterpomp tang of griptang los vast los vast enz.

Zo'n remkrachtbegrenzer is, als het nodig is best gangbaar te maken , mocht het binnenwerk vastzitten, zonder dat je de remleiding los zou moeten maken, wat inderdaad een pokkeklus is

Beunhaas 925
badge vip badge

3 uur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.