close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 1998: Draagarmen vervangen, krijg de fuseekogel niet meer in de fusee

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: TU3JP, Motorinhoud (cc): 1400

Wij hebben gisteren de draagarmen vervangen maar dit was werkelijk een drama.

Wij hebben normaal gesproken nooit problemen om de pen van de fuseekogel weer in de fusee te krijgen (gaat niet altijd even gemakkelijk maar het gaat wel) maar dat was gisteren anders.

We hadden in de eerste instantie de nieuwe draagarmen in het subframe geplaatst, bouten er doorheen gedaan en de moeren handvast erop gedaan.

Toen we daarna de pen van de fuseekogel in de fusee wilden doen ging dat niet omdat de schokbrekers uit geveerd waren en daardoor de fusee ca. 2 cm onder de pen van de fuseekogel zat met de draagarmen volledig naar beneden gedrukt.

We hebben uiteindelijk eerst de pen van de fuseekogel erin gedaan en daarna de draagarm in het subframe gerommeld maar dit was werkelijk een drama.

Kan iemand mij vertellen of dit probleem vaker voorkomt en hoe men dat dan oplost?

Dit zou ik graag willen weten i.v.m. toekomstige reparaties.

Geplaatst door

Jeroen1978 (320)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat is geen probleem, peugeot heet speciaal gereedschap om de veer onder spanning te houden zodat de kogel er makkelijk uit kan. zelf los ik meestal het subframe iets op waardoor je wat meer speling krijgt.(xs uitvoeringkje toevallig?)

harry4203 2665
badge vip badge

3 maanden

Ik heb wel een veerspanner setje liggen dus deze kan ik de volgende keer eens proberen.
En nee, het is geen XS.

Jeroen1978 320

3 maanden

dan zet je toch gewoon een krik onder je remschijf en krik je het zaakje omhoog

Hebben we geprobeerd maar als je op een klinkerpad staat te sleutelen en er staat flinke druk op de krik dan kan je de veerpoot niet meer naar binnen duwen (lees krik naar voren duwen/rijden) zodat de fusee mooi boven de pen van de fuseekogel staat.

Jeroen1978 320

3 maanden

Had ik ook problemen mee. Uiteindelijk spanband zonder haak om de veerpoot en het subframe gedaan om te zorgen dat remschijf/poot niet naar buiten loopt tijdens opkrikken. Maar was een heel gedoe. Auto hier is voor de cross dus had een flinke klapper gemaakt. Eventueel spanband tussendoor nog een paar keer aanhalen als het weer kan. Succes

Kev206 60

3 maanden

De SKF-draagarmen hebben we tijdens het vervangen van de versnellingsbak vervangen door dezelfde die er daarvoor op zaten (TRW) en montage van deze draagarmen was geen enkel probleem.

De SKF-draagarmen zijn onder garantie teruggestuurd naar de onderdelenleverancier en het zou voor SKF denk ik wel interessant zijn hier eens onderzoek naar te doen.

De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.

De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.

De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.