Wij hebben gisteren de draagarmen vervangen maar dit was werkelijk een drama.
Wij hebben normaal gesproken nooit problemen om de pen van de fuseekogel weer in de fusee te krijgen (gaat niet altijd even gemakkelijk maar het gaat wel) maar dat was gisteren anders.
We hadden in de eerste instantie de nieuwe draagarmen in het subframe geplaatst, bouten er doorheen gedaan en de moeren handvast erop gedaan.
Toen we daarna de pen van de fuseekogel in de fusee wilden doen ging dat niet omdat de schokbrekers uit geveerd waren en daardoor de fusee ca. 2 cm onder de pen van de fuseekogel zat met de draagarmen volledig naar beneden gedrukt.
We hebben uiteindelijk eerst de pen van de fuseekogel erin gedaan en daarna de draagarm in het subframe gerommeld maar dit was werkelijk een drama.
Kan iemand mij vertellen of dit probleem vaker voorkomt en hoe men dat dan oplost?
Dit zou ik graag willen weten i.v.m. toekomstige reparaties.
Ik heb wel een veerspanner setje liggen dus deze kan ik de volgende keer eens proberen.
En nee, het is geen XS.
11 maanden
dan zet je toch gewoon een krik onder je remschijf en krik je het zaakje omhoog
Hebben we geprobeerd maar als je op een klinkerpad staat te sleutelen en er staat flinke druk op de krik dan kan je de veerpoot niet meer naar binnen duwen (lees krik naar voren duwen/rijden) zodat de fusee mooi boven de pen van de fuseekogel staat.
11 maanden
Had ik ook problemen mee. Uiteindelijk spanband zonder haak om de veerpoot en het subframe gedaan om te zorgen dat remschijf/poot niet naar buiten loopt tijdens opkrikken. Maar was een heel gedoe. Auto hier is voor de cross dus had een flinke klapper gemaakt. Eventueel spanband tussendoor nog een paar keer aanhalen als het weer kan. Succes
11 maanden
De SKF-draagarmen hebben we tijdens het vervangen van de versnellingsbak vervangen door dezelfde die er daarvoor op zaten (TRW) en montage van deze draagarmen was geen enkel probleem.
De SKF-draagarmen zijn onder garantie teruggestuurd naar de onderdelenleverancier en het zou voor SKF denk ik wel interessant zijn hier eens onderzoek naar te doen.
De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.
8 maanden
De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.
8 maanden
De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.
8 maanden
Recentelijk ook de skf versie links en rechts gemonteerd gehad, met hetzelfde probleem. Eerst dacht zal wel nieuw zijn, stroeve kogel en rubbers. Uiteindelijk de kogel erin gekregen met de spanband truuk. Vervolgens rijdt de 206 voor geen meter, dus heb ik een ander merk besteld. Zo ongeveer dezelfde montage sensatie alleen nu lijkt het erop dat de assen te lang zijn, het hele blok beweegt als het wiel draait onder een bepaalde hoek. Maw. de draagarm afmetingen komen gewoon niet overeen met origineel. Binnenkort ga ik ze omwisselen voor het volgende merk ABS, ben benieuwd..
9 uur
Ik heb zelf de SKF-draagarmen vervangen door exemplaren van TRW, deze zaten er daarvoor ook al onder en deze waren er wel op een normale manier onder te zetten.
De SKF's heb ik onder garantie retour gestuurd naar de leverancier voor volledige creditering.
8 uur
Beste vroomvroom, ik denk dat je de aandrijas hebt beschadigd, en wel de binnenste koppeling. De 206 moet gewoon goed rijden ongeacht welk merk draagarm eronder zit. wel even uitlijnen uiteraard. De skf draagarmen met stalen bussen zitten onder de xs-uitvoering, deze moet je niet onder een gewone zetten. Heb ontelbare draagarmen vervangen bij de 206 van alle mogelijke merken, waarbij er zeker kwaliteitsverschil is, maar normaal rijden doen ze allemaal.
Wat wel eens problemen geeft in rij/remgedrag is li en re een verschillend merk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
Dat is geen probleem, peugeot heet speciaal gereedschap om de veer onder spanning te houden zodat de kogel er makkelijk uit kan. zelf los ik meestal het subframe iets op waardoor je wat meer speling krijgt.(xs uitvoeringkje toevallig?)
11 maanden