Wij hebben gisteren de draagarmen vervangen maar dit was werkelijk een drama.
Wij hebben normaal gesproken nooit problemen om de pen van de fuseekogel weer in de fusee te krijgen (gaat niet altijd even gemakkelijk maar het gaat wel) maar dat was gisteren anders.
We hadden in de eerste instantie de nieuwe draagarmen in het subframe geplaatst, bouten er doorheen gedaan en de moeren handvast erop gedaan.
Toen we daarna de pen van de fuseekogel in de fusee wilden doen ging dat niet omdat de schokbrekers uit geveerd waren en daardoor de fusee ca. 2 cm onder de pen van de fuseekogel zat met de draagarmen volledig naar beneden gedrukt.
We hebben uiteindelijk eerst de pen van de fuseekogel erin gedaan en daarna de draagarm in het subframe gerommeld maar dit was werkelijk een drama.
Kan iemand mij vertellen of dit probleem vaker voorkomt en hoe men dat dan oplost?
Dit zou ik graag willen weten i.v.m. toekomstige reparaties.
Ik heb wel een veerspanner setje liggen dus deze kan ik de volgende keer eens proberen.
En nee, het is geen XS.
1 jaar
dan zet je toch gewoon een krik onder je remschijf en krik je het zaakje omhoog
Hebben we geprobeerd maar als je op een klinkerpad staat te sleutelen en er staat flinke druk op de krik dan kan je de veerpoot niet meer naar binnen duwen (lees krik naar voren duwen/rijden) zodat de fusee mooi boven de pen van de fuseekogel staat.
1 jaar
Had ik ook problemen mee. Uiteindelijk spanband zonder haak om de veerpoot en het subframe gedaan om te zorgen dat remschijf/poot niet naar buiten loopt tijdens opkrikken. Maar was een heel gedoe. Auto hier is voor de cross dus had een flinke klapper gemaakt. Eventueel spanband tussendoor nog een paar keer aanhalen als het weer kan. Succes
1 jaar
De SKF-draagarmen hebben we tijdens het vervangen van de versnellingsbak vervangen door dezelfde die er daarvoor op zaten (TRW) en montage van deze draagarmen was geen enkel probleem.
De SKF-draagarmen zijn onder garantie teruggestuurd naar de onderdelenleverancier en het zou voor SKF denk ik wel interessant zijn hier eens onderzoek naar te doen.
De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.
9 maanden
De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.
9 maanden
De voorste rubberen bus heeft een brede metalen rand erin waardoor je de draagarm niet ver genoeg naar beneden kunt duwen.
Linker draagarm is SKF, rechter draagarm is TRW.
9 maanden
Recentelijk ook de skf versie links en rechts gemonteerd gehad, met hetzelfde probleem. Eerst dacht zal wel nieuw zijn, stroeve kogel en rubbers. Uiteindelijk de kogel erin gekregen met de spanband truuk. Vervolgens rijdt de 206 voor geen meter, dus heb ik een ander merk besteld. Zo ongeveer dezelfde montage sensatie alleen nu lijkt het erop dat de assen te lang zijn, het hele blok beweegt als het wiel draait onder een bepaalde hoek. Maw. de draagarm afmetingen komen gewoon niet overeen met origineel. Binnenkort ga ik ze omwisselen voor het volgende merk ABS, ben benieuwd..
3 weken
Ik heb zelf de SKF-draagarmen vervangen door exemplaren van TRW, deze zaten er daarvoor ook al onder en deze waren er wel op een normale manier onder te zetten.
De SKF's heb ik onder garantie retour gestuurd naar de leverancier voor volledige creditering.
3 weken
Beste vroomvroom, ik denk dat je de aandrijas hebt beschadigd, en wel de binnenste koppeling. De 206 moet gewoon goed rijden ongeacht welk merk draagarm eronder zit. wel even uitlijnen uiteraard. De skf draagarmen met stalen bussen zitten onder de xs-uitvoering, deze moet je niet onder een gewone zetten. Heb ontelbare draagarmen vervangen bij de 206 van alle mogelijke merken, waarbij er zeker kwaliteitsverschil is, maar normaal rijden doen ze allemaal.
Wat wel eens problemen geeft in rij/remgedrag is li en re een verschillend merk.
In de binnenste koppeling zit een veer, als je tijdens het monteren van het geheel per ongeluk de koppeling te ver uit elkaar trekt dan valt die veer er tussenuit en dan krijg je dat de auto tijdens rijden begint te schudden en er homokineetvet rondgestrooid word.
Ik denk dat originele draagarmen nog het beste zijn.
Heb exemplaren van Febi er onder gehad, na een jaar door slechte kwaliteit fuseekogelhoesje aan de ene kant licht ingescheurd, jaar later aan de andere kant fuseekogelhoesje ingescheurd en begon de auto tijdens gas geven te trekken, na 3 jaar kon ik op de snelweg invoegen door gas te geven met mijn stuur recht.
Daarna TRW gekocht, zou volgens leverancier een A-merk zijn, nieuwe banden gekocht en auto uit laten lijnen, na een paar jaar begon de bandenslijtage die steeds erger werd en daarna zo erg dat de banden na 1 jaar rijden al afgesleten waren, draagarmen na 5 jaar alweer vervangen omdat de rubberen bussen ruim waren geworden, je kun met het stuur naar binnen gedraaid gewoon met je handen het wiel heen en weer bewegen.
Daarna die SKF gekocht met hoge verwachtingen maar deze waren niet op een normale manier te monteren.
Kan iemand mij misschien een aftermarket merk noemen die wel langer dan 5 jaar probleemloos meegaan voor het geval dat ik ze nog eens een keer moet vervangen?
3 weken
"In de binnenste koppeling zit een veer, als je tijdens het monteren van het geheel per ongeluk de koppeling te ver uit elkaar trekt dan valt die veer er tussenuit en dan krijg je dat de auto tijdens rijden begint te schudden en er homokineetvet rondgestrooid word."
En ook krijg je het probleem dat je de fuseekogel er nauwelijks nog in kan krijgen en het inderdaad lijkt alsof de steekas te lang is.
3 weken
Heb het een en ander uitgezocht qua onderdeelnummers, als in welk peugeot nummer bij het skf nummer hoort waarvan je 2 verschillende hebt
SKF VKDS 323062 B
3520.L8
3520.S3
3520.V7
SKF VKDS 323008 B
3520.G8
3520.L7
3520.S4
3520.W0
Van het weekend ga ik de ABS versie proberen met onderdeelnummer gerelateerd aan het 2e setje en check ik meteen de binnenste koppeling of ie nog veert
3 weken
na een middagje knutselen heb ik de ABS (210430 en 210431) draagarmen gemonteerd
deze zijn compatible met peugeot 3520.G8, dat ging weer als vanouds soepel geen moeizaam gepruts met de fuseekogel. Verder ook het probleem met veertje geconstateerd en opgelost bij de linker aandrijfas, bedankt voor de info. Nu even laten uitlijnen..
2 weken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
Dat is geen probleem, peugeot heet speciaal gereedschap om de veer onder spanning te houden zodat de kogel er makkelijk uit kan. zelf los ik meestal het subframe iets op waardoor je wat meer speling krijgt.(xs uitvoeringkje toevallig?)
1 jaar