Peugeot 206 2002: Lekstroom 0.3A

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

De Peugeot 206 cabrio van mijn dochter heeft een vergelijkbaar probleem als hier beschreven in dit oude topic: https://problemcar.nl/topic/peugeot/stro...
Alleen is de stroom veel groter ca 300mA en dus kan de auto niet veel langer dan enkele dagen blijven staan. Accu is vervangen zelfs door een 55Ah model maar dat helpt natuurlijk niet. Ze haalt nu steeds de accupool los (zet een klem op bij de cabrio) maar dat is natuurlijk niet handig. Als ik de shunt eruit haal is het probleem weg maar geen enkele zekering uit de interieur zekering kast laat de stroom verdwijnen.
Vraag 1: Kan ik zonder problemen de shunt op park zetten zodat ze de accu niet meer los hoeft te gooien? Dan wel met de sleutel open doen maar dat is nu ook zo.
Vraag 2: iemand een idee waar ik gericht zou moeten zoeken
Vraag 3: Heeft iemand het elektrische schema van dit model
Vraag 4: @max7602 Heb je de oorzaak bij jouw auto gevonden?

Geplaatst door

taste (60)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je stuk voor stuk alle zekeringen losgemaakt, ook in de zekeringkast onder de motorkap, en steeds lang genoeg gewacht om de auto in rust te laten gaan? verschilt van 5 min tot soms wel een half uur. radio is vaak een eerst verdachte, deze al eens volledig losgekoppeld? Er wil soms wel eens een kabel voor eventuele cd-wisselaar zn best doen om een zwemdiploma te halen in de kofferbak.

harry4203 1790
badge vip badge

1 maand

@harry4203 Bedankt voor je antwoord. Ik heb alleen de zekeringen in het passasiersgedeelte geprobeerd. Omdat de shunt het probleem oploste ging ik er van uit dat het daar moestr zitten. Kan zeker die onder de motorkap ook proberen als ik weer bij de auto ben (staat 100km van mij vandaan). Heb ook steeds de accu los gehad bij het verwijderen van de zekeringen en voor zover ik kan zien komt alles dan in standby op. Bij het openen van de centrale deur vergrendeling neemt de stroom toe tot 1A en dat blijft zeker een minuut zo. Niet langer gewacht omdat de accu zeker niet vol was geladen.
Wil de auto bij mij this hebben om meer onderzoek te kunnen doen en alle tips waar ik naar kan kijken zijn welkom.
Radio was inderdaad volledig losgekoppeld en geen CD wisselaar gezien. Kofferbak lampje wel verwijderd maar dat helpt niet. Met het lampje gemonteerd en koffer open neemt de stroom toe tot 0.8A dus ben er vrij zeker van dat het uitgaat. Massa lek zou natuurlijk wel kunnen. Electrisch dak verdenk ik ook. Wil testen wat er gebeurt als het dak open is.

taste 60

1 maand

Inmiddels de shunt in Parkstand gezet (denk ik) en na 4 dagen stilstand starte de auto probleemloos. Voor dieper onderzoek heb ik de auto thuis nodig.
Lukte niet om de shunt iets lager terug te steken want deze steek was te smal voor de shunt. Een standaard zekering paste wel dus ik heb een 40A zekering gemonteerd. Leek me dat alles wat via de shunt spanning krijgt minder dan 40A trekt een dat lijkt goed te gaan. Ook dak open dicht is geen probleem mits de motor loopt natuurlijk, dat zie ik als een voordeel 😉

taste 60

1 maand

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.