close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: stroomverlies 206

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

auto verliest stroom, start meestal na paar dagen stilstaan niet meer.(starter niet rond) gemeten: 0,08A lekstroom.
ik weet zo niet of dit veel,weinig,of normaal is.
als de multimeter erop staat, en ik trek een voor een de zekeringen eruit, dan veranderd er niks aan.
blijven 100% geen lampjes branden, ook radio er al uit gelaten.
iemand enig id?
mvg

Ps accu is vervangen,dynamo laad goed
bj van de auto is 2003 nw type 1.4 benzine

Geplaatst door

max7602 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

0.08A is op zich niet hoog maar kan genoeg zijn
als je de laatste acht van chassisnummer geeft kan ik iets meer
je weet tevens ook zeker dat er niks in de sigarettenaanstekker zit dat stroom kan vragen
en is er ook niks ingebouwd in de auto of weggewerkt

0.05A is het limiet

gooi de dynamo eens los

dynamo is losgeweest, geen verschil, valt me op als ik de shunt uit de zekeringkast trek, dat er 0,0 stroom verbruik overblijft, bij elke andere blijft het verbruik ongewijzigd,
bij de kast onder de motorkap verandert het wel, als ik een van de grote aan de onderzijde eruit heb, maar dit is volgens mij de voeding voor de binnenste zekeringkast.
de display binnen geeft "ecomodus" aan, maakt dat iets uit vroeg ik me af.
er zit ook niks in de aansteker, en ingebouwde versterker vd muziek is ook afgekoppeld.
laatste 8 van vin is: 43 40 76 70.
bvd.

max7602 0
badge

12 jaar

ecomodus houdt in dat stroom van je radio en dergelijke apparateur afgehaald wordt zodat je altijd kan starten
deze tijd is 5 tot 30minuten dat de radio speelt voordat ecomodus invalt , licht naar de mate van het lopen van de motor van te voren, dit om ervoor te zorgen dat je nooit de accu leeg trekt

heb ff gekeken shunt overzetten van client naar park dat wil zeggend dat niet de spanning rechtstreeks van de accu komt
maar overcontact loopt
na de shunt zit alleen zekering f4 en f5
mogelijkheden zijn dan
iets gekoppeld aan de eobd stekker
automaatbak
beide zekering f5 10A
andere zekering f4 10A
multifunctioneel display
elektronische eenheid navgate
autoradio zelf
elektrische eenheid wegklapbaar dak
zender-ontvanger autotelefoon
beide achter lichten in de auto

van onderstaande loopt draad naar de linker achterlicht op pin 3 van deze stekker
dan loopt deze ook direct weer uit om naar de lampje in de kofferbakruimte te gaan
rechts zit geen op maar wordt wel vermeld in rijtje met wat de zekering voet
van de kofferbakruimte het lampje gaat hij naar de achterklep schakelaar
om daar aan massa gelegt te worden
draadbundel gaat via de achterklep naar slot

nu ik zo schrijf is mijn advies om lampje van de kofferbakruimte eruit te halen en dan te kijken wat hij heeft naar verloop van tijd
is probleem weg dan weerstand meten van de draad pin 2 (waar lampje gemonteeerd zit) naar massa
met achterklep dicht moet dit oneindig zijn
maar kan zijn dat hij stiekem tegen massa licht waardoor toch klein stroompje loopt

als dit zo is draad vervangen van lampje naar slot toe (op het slot zit een sitft waar 1 draad op zit aangesloten en dat is de draad van de lampje

Wanneer meet je die 80 mA ? Direct na uitzetten ? Anders eens een half uurtje wachten totdat de ecomodes ingezet is.

pieterp9094 0
badge

12 jaar

hallo, ik meet de 80 mA ook een half uur, of een halve dag later, auto is dan op slot, sleutels eruit (uiteraard).
ik heb t lampje vd kofferbak eruit, de radio eruit, maar er blijft dus stroom lopen, en na 3 dagen is de accu weer leeg.
ik snap t overzetten vd shunt niet helemaal, ik kan met de tester ook geen bsi gegevens bekijken. nu weet ik niet of dit aan de testkast ligt, of aan de auto.
weet ook niet 100% of mijn manier van verlies meten klopt bij een 206, nl multimeter tussen massapool en massaklem vd accu bij losgehaalde klem.
heb niet de beschikking over een ampere tang.
vreemd verhaal wat mij betrefd.
groet

max7602 0
badge

12 jaar

het probleem is dat je meetpen en accupool cq accuklem geen perfecte aansluiting is
dit kan dus zijn dat dit al slecht contact geeft en dus 80mA geeft

wat je zou kunnen doen is accupool losnemen en loslaten en dan na 3dagen starten
als hij dan niet start is 100% zeker de accu de boosdoener
start hij wel dan zou je dus met een ampere tang moeten meten
als je de shunt van de auto eruit haalt en overzet naar park in plaats van client
dan verliest elke component zijn stroom
zodat de frabiekant wel mee kan rijden maar niet bang hoeft te zijn dat op de componenten stroom staat zodat accu leeg getrokken wordt
ergste geval kan een auto al klaar staan en paar maanden blijven staan
tot een klant alle wezen heeft van die auto
dus zelfde als je de accupool losneemt

accu is vervangen dus lijkt me sterk maar wie weet als dit wel zo is dan is het een kapotte accu toch een mogelijkheid

shunt eruit is probleem weg
f4 en f5 zekering eruit een van de twee moet dus ook de stroom naar 0.0 brengen
zo nee dan zit probleem dus mogelijk van shunt naar zekering f4 en f5 dus in de bsi kast zelf
dan zou je weerstand moeten meten door de bsi kast zelf heen
belangrijke is dat je eerst de meetpennen tegen elkaar zet
dit is overgangsweerstand en dien je dus elke keer van af te halen (dan kom je ook aan 0ohm)
f5 uitgang zit op 16v VE pin11 (groene kleur stekker)
f4 uitgang zit op 10v NR pin1 (zware kleur stekker)
spanning van de shunt komt binnen bij 2v gr (grijse stekker ) pin 2

zekering f4 heeft nog meer
namelijk de radio die op pin 2 16v GR (grijse stekker)
pin 8 van stekker 16v NR (zwarte stekker)
pin 12 op stekker 16v VE (grone stekker)
verder loopt de draad ook naar een andere module inwendig

op pin 12 zit volgens mij niks
maar kan zijn dat ze wel hier op iets zit durf ik van hier niet te zeggen

als je de shunt eruit haald is probleem weg zeg je
als je hem erin zet en haald zekering f4 en f5 eruit is probleem dan ook weg
denk dat zekering f5 niet het probleem geeft
maar eerder zekering f4
wat je dan eigenlijk moet doen is alles volgen en bekijken of er iets is bij gezet
zo nee
dan moet je alle stekkers losgooien en bij de component beginnen met meten
plus draad kan een licht kortsluiting hebben naar massa wat verlies geeft van 0.08A

Peugeot zegt dat 20 m Amp de bovengren is. Dus werk aan de winkel !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.