close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Knipperlichten/ramen/kachelmotor/ruitenwissers werken niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Volgens de klant alles tegengelijk uitgevallen,knipperlichten doen niks wel de alarmlichten,kachelmotor op geen stand,electrische ramen niks meer en de ruitenwissers komen niet meer in de 0 stand.
Zekeringen zijn allemaal goed,naast de accu,zekeringenkast en op de bsi.
Op de bsi komt wel spanning maar volgens mij niks er uit.
Als ik de bsi verwijder start de motor gewoon terwijl ik dacht dat hier de startonderbreker inzit?
Ik heb geen schema's ter beschikking.
Kan de bsi kapot zijn?

Geplaatst door

UrbanusVenlo (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

contaktslot ?

oldtimer 0
badge

12 jaar

bsi wil nog weleens problemen geven
maar om hierop uit te komen moet je goeie metingen doen
alarmlichten zullen altijd moeten doen ongeacht welke situatie de bsi staan
je zegt knipperlihct en ruitenwisser doen het niet
deze twee komen allembei van de bediening
ivm oude situatie zit hier nog geen com-schakelaar in dus dit valt te meten

op pin 23 en pin 10 van stekker 26V JN (gele stekker met 26pin posities)
bij bediening worden deze door schakelaar aan massa gelegd
zekering van richtingaanwijzer zijn f6 f9 f27

zekering kachelmotor is f40
op je weerstand van je kachelmotor zou je juist spanning moeten hebben op stand 4
dit ivm stand 4 direct voor de weerstand al doorgelust zit dus volle accuspanning krijgt
haal dan bedieningspanneel van de kachel naar voren en meet op de zwarte 10voudige stekker (10v NR)
op pin 5A moet je spanning hebben deze is afkomstig van de zekering f40
die weer doorgevoed is door contactslot

als dus de sleutel op contact staat moet je op zekering f40 die voor kachelmotor is spanning hebben
deze spanning wordt gegeven contact staat
de spanning komt op pin 2 binnen van stekker 3voudige zwart
draad +kk loopt dan naar de zekering f40 hier op plaatje/schema geen stekker te zien

denk als je van de kachelmotor nu in staat bent tot waar je spanning hebt te constanteren en van daar verder te kijken
kan inderdaad dat contactslot zijn beste tijd heeft gehad omdat er behoorlijk wat vermogen doorheen loopt

bsi losnemen en toch kunnen starten kan ik maar 1 ding zeggen
denk dat er dan geen startblokkering op zit, andere logische verklaring heb ik niiet
tenminste zo lijkt het
contactslot stuurt de startmotor aan maar verder in schema kan ik een keuze maken uit zoveel verschillende dat ik dit niet kan kiezen

als ik de laatste acht van chassisnummer heb worden veel dingen uit gefilterd en dan zou ik het wel kunnen zeggen

Heb nog geen tijd gehad om te meten,dat wordt morgen.
Heb hem wel nog even aan de hella-guttman gehad en die zij :meld 9 ingang+acc( spanningsvoeding over rijschakelaar)functie onjuist.
De laatste van het chassisnr zijn 40056175.
Beide vast bedankt voor het meedenken,zag t even niet meer

UrbanusVenlo 0
badge

12 jaar

Bijna opgelost!
Zekering f27 was niet aanwezig??? ( maar er is niemand aangeweest!!!!) dus ruitenwisser/knipperlichten en de ramen deden het weer.
De zekering f40 wordt niet gevoed,geen spanning op dikke rode kabel vanaf contactslot dus contactslot kapot.
Soms wordt je door een klant op het verkeerde been gezet,dit zal niet tegelijk gebeuren.
Allemaal bedankt voor het meedenken .

UrbanusVenlo 0
badge

12 jaar

zelf meegemaakt auto start niet en bleek niks meer te zijn dat een zekering onder de motorkap wat afwezig is terwijl de klant niet onder de motorkap is geweest.

maar belangrijkste is dat alles weer werkt en de klant tevreden vertrekt

hallo

ik lees dit probleem en het komt heel erg bekend voor met het probleem waar ik nu ook mee zit
maar ik heb alle zekeringen en relais na gelopen en alles zat goed en geen kapotte te vinden
maar als ik mijn lichten aan zet dan staan mijn wijzers van de toerental en snelheidsmeter naar beneden ( wat is dit?) heeft het met het contactslot te maken? en als ik de gevarenlichten aan zet tikt er alleen maar een relais onder in het bsi paneel (maar dat komen door dat mijn accu nu echt leeg is) maar naar dat ik de lampen weer heb aangesloten en nu start hij niet meer. ligt dit ook aan het contactslot?

ik hoor graag van jullie

s--meister 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.