Goedendag,
Sinds kort heb ik het volgende probleem met mijn 607. Wanneer ik 500 meter heb gereden (rijdt dan volledig normaal, start ook normaal) verlies ik ineens elke respons op het gaspedaal. De auto houdt dan in maar blijft nog wel stationair lopen. Zodra ik de auto afzet en opnieuw start is alles weer normaal. Starten doet hij dan ook zonder problemen. Er verschijnt geen storingsmelding o.i.d. Het vervelende is dat hij na ca. 500 meter weer hetzelfde doet. De manier van optrekken, gasgeven, schakelen ed. heeft hier geen invloed op.
Ik weet dat het gasgeven zelf nog wel geregistreerd wordt omdat hij de motor bij het planken van het pedaal nog wel tot ongeveer 1300 toeren krijgt, maar de turbo slaat bijvoorbeeld ook niet aan. Het lijkt wel een soort beveiliging want ik kan de motor onder het rijden ook niet uitzetten, ik moet echt stilstaan voordat de motor uit kan en ik opnieuw kan starten. Ik vrees zelf dat ik om een nieuwe ECU kan, maar misschien is het te proberen nog iets door te meten?
Het vreemde is wel dat hij bijvoorbeeld gisteren voorbeeldig reed! Ook na 5 a 6 keer opnieuw starten (direct en met flinke tussenpozen). Ik heb toen in totaal bijna 100km gereden zonder gedoe.
Herkent iemand dit probleem met deze motor? Ik heb na het zoeken op dit forum 2 vergelijkbare situaties gevonden, maar echt matchen met mijn probleem doen ze niet:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Mvg,
Roy van der Maas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb één keer zoiets meegemaakt en toen het brandstoffilter compleet met huis moeten vervangen.Is er kort(enkele dagen) voordat de storing zich voor het eerst voor deed iets aan de auto gedaan ??
Hallo Oldtimer,
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ben net nog wat aan het zoeken geweest, en wanneer het probleem zich voordeed met draaiende motor onder de kap gaan kijken. Tot mijn verbazing zag ik dat een van de twee luchtslangen die het spruitstuk ingaan volledig vacuüm getrokken was!
Er lopen twee dikke slangen het spruitstuk in, deze worden met vacuümkleppen geregeld. Ik heb het kunststof deel losgemaakt en de vacuumkleppen gecontroleerd; deze werken gewoon prima. De slang die vacuum stond was de onderste van de twee. Van de bovenste zag ik dat die naar de intercooler ging, de onderste trok zijn lucht via een soort module die op het koelcircuit zit aangesloten. Ik kon verder in de schemer niet zien waar die heen loopt, maar ik zag dat de slang aan de onderkant hiervan het carter in leek te lopen (of de versnellingsbak, kon het niet zien). Ik wil morgen bij daglicht verder kijken, maar zijn hier nog zaken die ik kan controleren op goede werking?
Ik denk dat dit wel de richting is die ik op moet zoeken, nl. toen ik de slang lostrok van het betreffende onderdeel, en de motor weer lucht kon trekken liep deze ineens weer veel beter. Mijn vermoeden is dat er ergens een klep blijft hangen of een slang verstopt zit... Misschien toch een relatief simpele reparatie?
Alvast bedankt voor je reactie hierop!
Mvg,
Roy van der Maas.
16 jaar
Komt inderdaad voor dat de onderste slang voor de intercooler dicht wordt getrokken dat zie je niet aan de buitenkant maar als je er in knijpt voelt hij zacht aan, ik kijk nog even of ik een onderdeelnummer voor je kan vinden.
voor een diesel zonder roetfilter 0382-V7 en en met roetfilter de 0382 HY. maar laat voor de zekerheid de dealer even op chassisnummer kijken.
Hallo Oldtimer,
Allereerst dank voor alle genomen moeite. Ik ga kijken of ik de auto vandaag op de brug kan krijgen zodat ik de boel goed kan bekijken. Zou de slang zelf het probleem zijn dan?
Ik ga in ieder geval weer even op onderzoek en bericht z.s.m. terug.
Mvg,
Roy
16 jaar
Probleem opgelost!
De auto was vorige week teruggekomen van de spuiter (bumper was vervangen, kleine schade). Ze hebben daar waarschijnlijk vanalles los gehad. In de onderste slang van de intercooler zat nog een prop die er waarschijnlijk is ingestopt om tijdens de reparatie vuil buiten te houden. Slordig, maar een menselijke fout. Gelukkig is er niks defect en mijn probleem is opgelost zonder dat mijn vertrouwen in de auto is aangetast.
Bedankt voor je meedenken en hopelijk niet te gauw tot ziens;)
Mvg,
Roy
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar