Peugeot : RNEG (navigatie probleem)

Bouwjaar: 2011

Tijdens het zelf updaten van de firmware bleef het systeem hangen. Het gevolg: naar de dealer die een refurbishde processor liet installeren. het systeem leek weer te werken. Echter blijken 3 zaken niet in orde:

1) radio (display): deze toont normaall gesproken het spelende radiostation en dat ervoor en erna. Bij mij toont ie 3x hetzelfde
2) op de stuurkolom in het lcd-display wordt geen navigatie getoond. Hier staat "gebied niet op de kaart"
3) ik ontvang geen verkeersinformatie meer in de navigatie.

Inmiddels is het systeem terug bij de dealer die helaas geen kaas gegeten heeft van computerelektronika. Clarion (de leverancier van neg) trekt zn handen terug omdat de dealer een andere partij aan de neg heeft laten sleutelen.
Ik heb een paar ict-experts gesproken en die zijn er zeker van dat nu op mijn systeem succesvol de laatste firmware is gezet, de storingen door iets anders veroorzaakt moeten worden. Maar wat? Losse kabeltjes, iets anders.

Omdat de dealer duidelijk geen idee heeft, hoop ik dat iemand hier er ervaring meer heeft of een oplossing kent?

M4

Geplaatst door M4 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

harry4203 (465) PRO, 7 jaar geleden

de navigatie werkt wel correct, als in in het instrumentenpaneel gebied niet op de kaart geeft?
wat voor peugeot betreft t hier? ik neem aan dat het toestel ook weer in de auto geprogrammeerd is?

M4 (0), 7 jaar geleden

Hallo Harry, ja de navigatie werkt prima op het display paneel. Ik krijg alleen de actuele verkeersinfo (files enz) niet meer door. Plus die andere fouten dus.
Het gaat om een Peugeot 5008. Het systeem is weer in de auto geprogrammeerd.

Iemand opperde dat een kabeltje los kon zitten. Ik heb geen idee. Jij?

harry4203 (465) PRO, 7 jaar geleden

ik denk t niet, maar dan trek je de radio er toch ff uit?

M4 (0), 7 jaar geleden

De radio is via dealer terug naar de reparateur. Die hebben nieuwe firmware erop gezet, en kunnen niks vinden. Ik probeer nu even 'mee te denken' wat er mis kan zijn...

harry4203 (465) PRO, 7 jaar geleden

ben er toch bijna zeker van dat het een programmeerfout is. anders moeten ze bij de dealer toch even een beroep doen op het peugeot technisch platform. dealer geen idee lijkt me van hun kant wat erg kort door de bocht als het gewoon goed heeft gewerkt voor de update/reparatie.

Altijd wat (0), 6 jaar geleden

Hallo, heb het zelfde probleem. Dealer heeft navigatie geupdate. Werkte daarna niet meer. Heeft andere unit geplaatst. Alles werkt maar geen gebied op de kaart in klokkendisplay. Aldus dealer is er geen ondersteuning meer hiervoor na update. Ik kan me dit niet voorstellen. Is dit bij U inmiddels opgelost?

M4 (0), 6 jaar geleden

Het probleem is dat de processor moet communiceren met de eenheid: de firmware op de processor moet passen bij de firmware van het moederboard. De Peugeotdealers hebben hier echt geen verstand van en zijn niet meer dan een doorgeefluik naar de echte specialisten. Ook Peugeot Nederland zal je niet helpen (kunnen zij namelijk ook niet).

Mijn advies: neem contact op met Verotronics in Eindhoven. Zij weten precies waar ze het over hebben, en kunnen je vertellen of ze het voor je kunnen oplossen! Dat hebben ze voor mij ook gedaan! Toppers zijn het!

https://www.verotronics.nl/
040-248 34 88

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

Volgens mij moet gewoon de dealer.auto matisch update telecodering doen ipv van handmatig het chassis nummer invoeren....

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Na een update aan de RNEG / RT6 is meestal het kalibratienummer onjuist . Dit kan gecontroleerd worden met de uitleesapparatuur van PSA .
Hiermee kan het nummer gecontroleerd worden .
Vrijwel altijd bestaad het onjuiste nummer uit 96FFFFFFFFFFF.
1 van de meest voorkomende storingen is zoals u meld .
Een andere is bijvoorbeeld dat de microfoon van de telefoon geen goede ontvangst heeft .
Dit heeft er zelfs mee te maken of de auto is uitgerust met lederen of stoffen bekleding
Indien dit het geval is ( en dat zal bij u vrijwel zeker zijn ) dient er een automatische kalibratie te worden uitgevoerd met de PPS .
En helaas voor u ( en iedereen ) kan dit alleen bij een Peugeotdealer , omdat er ingelogd dient te worden op de server in Parijs PSA .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Overig of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum