Vandaag komt een klant binnen , de koelvinnen blijven +- 15 minuiten nadraaien , iedere keer hij de motor uitzet , warm en koud.
Uitgelezen : fout = roetfilter sterk vervuid .
Roetfilter geforceerd regenereren geprobeerdt , maar is niet mogelijk , kom tot op het menu om te starten met regeneren , maar dan zegt hij niet mogelijk ( peugeot plannet )
Tankstopsel is aanwezig volgens pc en min peil ook niet bereikt .
regenereren al rijden ook niet mogelijk .
Foutcode gewist , en de ventilatoren draaien nu niet meer , na de motor af te leggen .
Ik denk dat het probleem van die koelvinnen ventilatoren , komt door de roetfilter .
Auto geeft 140000 km .
Klant is terug weg met de auto , maar zal hier snel terug staan denk ik .
Waarom kan ik die geforceerd regenereren niet doen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat deze auto toe is aan een nieuw roetfilter. 140000 km is de ver de maximum afstand die dit roetfilter meegaat. (alstie al niet vervangen s natuurlijk !)
Als er foutcodes in staan dan kun je dacht ik ook niet geforceerd regenereen. Heb je nog geprobeert na het wissen van de foutcodes ? En komen de eventuele foutcodes terug?
Verder gebeurt het bij DV6 wel meer dat geforceerd regenereren niet lukt, ook zonder foutcodes. Je kunt dan met een druk pompje om actuators te activeren de verschildruksensor van het roetfilter manipuleren met een een beetje overdruk, OVERDRIJF dit niet want blaas je hem op !! Ik dacht iets van 0.4 bar bar overdruk max. Je gaat dan rijden en gaatie als het goed is ook regenereren. Maar als het filter echt verstopt zit dan zal het niet meer helpen.
De koelvin is niet echt het probleem, deze gaat namelijk draaien als de motor wordt stilgezet tijdens het regenereren. Het roetfilter wordt tijdens het regenereren heel heet en zodoende ook de temperatuur in de motorruimte. DE koelvin brengt de temperatuur omlaag. In de parameters van je pps kun je zien wanneer hij aan het regenereren is, dit zal dus wel werken denk maar het roetfilter is gewoon te ver verstopt.
vriendelijke groet,
PT nieker
Neen na de fouten te wissen , was het ook nog niet mogelijk .
Test rit gedaan en teug uitgelezen en er waren geen nieuwe fouten aanwezig .
Zal zien wanneer de klant hier terug staat , en het er dan eens over hebben om die roetfilter te vervangen .( ik heb wel gezien dat de fout ontstaan is als hij aan het regenereren was )
Groetjes David
heb al vaker meegemaakt dat geforceerd regeneren niet mogelijk is
waarom weet ik ook niet maar het lukt gek genoeg niet
roetfilter moet bij de 240.000km vervangen worden en eerder wanneer er storing of problemen mee zijn
maar net zoals de d-riem dient het bij de 240.000 officieel te vervangen worden volgens peugeot
zoals je zegt de klant is weer op weg
als de klant terugkomt en blijkt dat hij 1000km heeft gereden en 500km geleden geregeneerd is dan is het probleem weg
storing zal dan in gekomen zijn wanneer er bij andere systeem gloeisysteem, addifief systeem storing is
hierdoor kan hij ook niet geregeneerd worden
en zoals hierboven wordt gezegt eventueel een flesje om roetfilter te reinigen via dieselsysteem zelf is ook een mogelijkheid
Klant nog niet terug gezien .
Dus alles zal nog inorde zijn tot nu toe .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar