hallo
ik een 307 2.0hdi100kw {2004}met origineel roetfilter/fab nou begint het achterste gedeelte van de binnenfilter af te brokkellen ik heb al 2 maal de uitlaat schoon moeten maken. hij loopt verder nu prima.maar wat zijn de gevolgen keuring? motor? {het brandstof gebruik is overigens gedaalt.}
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In nederland is het geen keuringseis (Mits de roetmeting voldoet maar dat doet hij ook wel zonder binnenwerk)
In nederland is het geen keuringseis (Mits de roetmeting voldoet maar dat doet hij ook wel zonder binnenwerk)
[quote=garageburgwal]In nederland is het geen keuringseis (Mits de roetmeting voldoet maar dat doet hij ook wel zonder binnenwerk)[/quote]
dus het heeft verder geen enkel gevolg voor motor of keuring?maar gaan deze eisen binnenkort niet veranderen?
15 jaar
Per 1 mei komen er idd nieuwe regels, wordt vereenvoudigd en gemoderniseerd. Maar wat weet ik niet.
heb zelf indertijd eens aan het testen geweest met dit soort dingen , als er geen of weinig drukverschil is gaat de wagen na een tijdje in storing omdat de ebe merkt dat met het vorderen van de kilometers het roetfilter steeds even proper blijft, want drukverschil blijft altijd gelijk, en dit is nu juist het gegeven die aanzet tot een regeneratie. aan de andere kant, als je enkel de katalysator verwijderd krijg je ook problemen, want zonder deze kan de verbrandingstemperatuur voor de roetdeeltjes onmogelijk bereikt worden, en verstopt met tijd de fap
ik ben benieuwd of er inderdaad storing gaat optreden omdat het achterste gedeelte van de filter kapot is frappant is echter dat het brandstof gebruik gedaald is. ik ga voorlopig eens zo rijden .als er nieuwe feiten voordoen zal meld ik mij weer. allemaal bedankt voor de info.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar