Hallo , ik heb altijd een rokende uitlaat ,bestaande uit zwarte rook.
Als ik bij een stoplicht optrek kan dit wat meer zijn.
Ik heb het inlaatsysteem al nagekeken en was licht vervuild, de egr heb ik nagekeken en deze was niet zo vuil en deze was gesloten, de pijp aan de egr was aan het uiteinde wel voor 50 % dicht met dikke smurrie wat ik verwijderd heb. Dit heeft niet het gewenste effect gehad betreffende de rook.
Als ik de olievuldop los draai komt er wel vuile lucht uit , is dit normaal ?
Mijn aandacht gaat ook naar de turbo , als ik de rubber slang naar de inlaat losmaak zie ik wel ietsje olie in de turbo , geen flauw idee of dit normaal is, er zit geen speling op het asje.
Zijn er nog wat suggestie van jullie zodat ik dit probleem kan tackelen ? 1.4 hdi met 150000 km op de teller
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien handig om even aan te geven om welke HDI het gaat? 1.4, 1.6, 2.0. en km.stand wellicht ook handig.
Zwarte rook duidt op óf teveel brandstof óf te weinig lucht, dus controleer luchtinlaattraject incl. EGR en turbo en anders verstuivers/injectors laten testen.
Laatst een idem dito probleem gehad met 1.6 HDI en dat was uiteindelijk toch de turbo. Wagen had iets verminderd vermogen, maar klant merkte dit niet. Ook waren er geen storingen aanwezig bij die auto.
De turbo lekte naar het uitlaatsysteem, turbo vervangen en probleem opgelost.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar