Mijn perugeot 205 GTI 1.6 heeft geen vermogen (pakt niet op) rond de 3600-4000 toeren. Versnelling maakt niet uit. Kan het aan de afstelling liggen, er zit ook een sport uitlaat van sebring onder, moet je dan ook de chip aanpassen (zoals bij motorfietsen) Iemamd enig idee?
Bougies al vervangen. Vedelerkap ook vrij nieuw
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor uitlaat zit er onder? Alleen achterdemper? of gehele uitlaat? Ook een spaghetti-spruitstuk?
Volgens mij heeft de 205 GTI 1.6 een Bosch L-Jetronic inspuiting en daar zit geen chip in.
Vacuumvervroeger en centrifugaal vervroeger (laten) controleren.
Inlaatsysteem op valse lucht controleren. Eventueel klepspeling controleren.
Alleen de einddemper is 'sportief' Kan het wegvallen van het vermogen ook te maken hebben met compressie?
A.s. woensdag gaat de auto naar de garage om afgesteld te worden. W.b. het inlaatsysteem; het luchtfilter huis zit niet meer vast aan al de punten (1 afgebroken) die zal ik iig ook vervangen.
18 jaar
Voor alleen een andere einddemper hoef je doorgaans niet de afstelling te veranderen (of dat nu carburateur of inspuiting is maakt niet uit), tenzij er een turbo op de motor zit, dan is controle wel gewenst.
De auto komt net terug van de monteur en die heeft de ontstekingmodule en bougies vervangen heeft. Hij heeft ook de luchtmassameter(luchtweger)uitgewisseld met een andere maar omdat dat geen effect had weer teruggewisseld.
Ik heb zelf laatst het luchtfilter- huis vervangen (was lek) en de overige inlaat gecontroleerd op lekkage (geen)
Zou het haperen aan de onsteking kunnen liggen? B.v. de halgever of simpeler de bougiekabels??
18 jaar
Ondertussen heb ik ook de halgever ('voet' van de verdelerkap) vervangen met een exemplaar van de sloop. Dit leek bij de proefrit te werken. Maar na een aantal malen met de auto gereden te hebbben is het probleem weer terug! De auto blijft nu weer pertinent haperen rond de 3000 a 4000 toeren. Maar komt wel beter door die haperende fase heen. Zou het kunnen zijn dat de huidige (en de vorige) halgever + verdelerkap niet 'op tijd' staat? Er zat bij de oude halgever wel een inkeping maar bij de 'nieuwe' niet. Dus die heb er op ongeveer dezelfde plek ingezet. Of zou het toch aan de sportuitlaat liggen?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar