Hallo,
als ik 's ochtends de auto start heb ik de volgende problemen:
-een grote rookwolk, die erg naar olie ruikt
-onrustige motor/onrustig toerental
Het is 1 rookwolk en niet meerdere, en de onrustige motor wordt direct beter bij het wegrijden.
Als ik 's avond weer naar huis ga heb ik geen enkel probleem. Wel maakte de motor boven de 110km/uur een brommend geluid (net geen ratelend geluid). bij het intrappen van het gas is dit geluid even weg.
Wat me ook nog opvalt bij deze 206 is dat de temperatuur van de motor niet op de 90 graden komt (horizontale stand meter) maar blijft hangen tegen de 80 graden. niet dat ik me hier zorgen om maak maar misschien heeft het met elkaar te maken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gloeibougies controleren en klepspeling controleren
k'Ga 1-2-3 met karel z'n gegeven oplossingen mee.
[quote=karel123]gloeibougies controleren en klepspeling controleren[/quote]
de gloeibougies controleren ivm het starten?
de klepspeling controleren ivm gedrag bij 110 km/uur?
12 jaar
ja
inmiddels de gloeibougies gecontroleerd bij de garage. er was er inderdaad 1 stuk.
wel alle 4 vervangen om problemen in de toekomst te voorkomen.
starten lopen, geen rook
hopen dat het nu beter blijft.
12 jaar
inmiddels de gloeibougies gecontroleerd bij de garage. er was er inderdaad 1 stuk.
wel alle 4 vervangen om problemen in de toekomst te voorkomen.
starten lopen, geen rook
hopen dat het nu beter blijft.
11 jaar
let op deze motor staat bekend dat bij slecht starten de oorzaak komt door de klepspelling verdwenen is.
d-riem moet om de 120.000km vv worden
en klepspelling om de 150.000km
nadeel is dat nokkenas los moet dus ook de d-riem los moet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar