Ruitenwissermotor voor doet niets meer. Motor is goed. Alle zekeringen zijn ook goed.
Ik wil graag zeker weten of het probleem in de COM zit of bv BSI. Daarvoor heb ik de stuurkappen losgehaald om aan de stekker op de COM te meten. Volgens mijn schema moet ik daar op 1 draad massa hebben en op 2 andere 12Volt. Dat heb ik. Er zitten nog 2 andere draden op en dat zijn de getwiste VAN bus draden. Iemand hier al eens aan gemeten om het probleem met zekerheid vast te stellen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kunt in de data van de bsi uitlezen of deze het signaal van de ruitenwisserschakelaar/com 2000 binnen krijgt. Als de overige functies aan het stuur wel werken kun je er vanuit gaan dat de communicatie tussen bsi en com2000 in orde is.
Laat de BSI ne keer herprogrammeren.
Er is volgens mij ook een software update van de Bsi hiervoor. Alhoewel het probleem van de COM2000 komt.
Er is ook een procedure om de COM2000 te resetten.
Werkmethode :
Zet het contact af.
Wacht 2 minuten voor het inschakelen van de waakfase van de ISC.
Zet het contact aan.
Maak los : COM 2000 (6-polige grijze stekker )
Wacht op inschakeling van het noodprogramma van de ISC (Code en inschakeling interval van de ruitenwisser) : Sluit als het noodprogramma van de ISC niet bereikt wordt, de COM 2000 weer aan .
Herhaal de procedure
Zet het contact af
Wacht tot de ISC volledig in de ECO-mode staat.
Sluit aan : COM 2000
Zet het contact aan
Zet het contact af
Zet de ruitenwisserschakelaar in de intervalstand of automatische stand.
Bedien de schakelaar om hem in de stand 0 te zetten.
Wacht het einde van de wisbeweging af alvorens het contact weer aan te zetten.
Succes
Erg bedankt voor jullie tips jongens. Ik had gisteren de stekker van de COM los en toen ging inderdaad de motor in de intervalcyclus draaien. Ik ga even meten straks aan de VAN Bus draden en de procedure van het resetten proberen.
Het werkt weer.
Heb de VAN Bus gemeten en die was 1,5V op de ene en 3,5V op de andere draad met stekker los van de COM. Stekker vast op de COM in de verwachting dat ik daar een vreemde waarde zou vinden, maar ook daN 1,5V op de ene en 3.5V op de andere. Schakelaar bedienen en alles werkt zoals het hoort.
Blijkbaar is door een nacht de stekker los te gooien van de COM deze gerest, anders kan ik het niet verklaren.
bij het los nemen van de stekker heb je een beter contact gemaakt probeer bij de pootjes van de ruitenwissermotor eens contactvet erop te smeren of als je makkelijk bij de dunne pootjes van de aansluiting kunt om deze HEEL VOORZICHTIG IETS TE VERBUIGEN ZODAT DE STEKKER ER WAT ZWAARDER OP GAAT doe dit wel heel voorzichtig anders breken ze af : jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar