close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: schakelaar van de centrale deurvergrendeling in het dashboard

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

De schakelaar van de centrale deurvergrendeling in het dashboard blijft het kleine lampje branden zelfs als je de sleutels eruit haalt. Wie weet hoe ik dat kan oplossen of eventueel hoe ik de schakelaar kan vervangen.

Alvast bedankt

Geplaatst door

Raytje (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dacht dat dit een ledje is
deze brandt volgens mij altijd
is een indicatie dat hij op slot staat en van/voor centrale vergrendeling
tevens gaat hij knipperen en/of branden bij de startonderbreker

zoals gezegt is het na mij gedachten een ledje
deze ledjes verbruiken zo weinig stroom hoeven niet vervangen te worden
met nieuw schakelaar blijf je het zelfde hebben ben ik bang voor
werk bij peugeot maar heb eigenlijk nooit op gelet
bij mij focus brandt het betreffende lampje ook als auto op slot staat
bij mij oude volvo knipperde hij

Werner bedankt voor je reactie.

Het is echter zo dat het lampje nooit gebrand heeft zonder dat ik het had ingedrukt. En nu brand hij constant, zelfs als de motor uitstaat en de sleutels eruit. Ter info ik heb en 307cc.

Hopelijk mag ik je nog een vraag stelen.. als ik mijn pandaal instrap voor het schakelen en ik laat en los dan gaat hij niet soepel terug. Kan je dit in spuiten met teflon om is het de kabel?

Alvast bedankt weer.

Raytje 0

14 jaar

Kijk eens of het verschil maakt of de automatische portiervergrendeling geactiveerd is of niet. Volgens mij gaat dit bij deze al via de menuknop van de radio. Anders is het een kwestie van de bewuste schakelaar van de portier vergrendeling een tijdje in te drukken met het kontakt aan om deze functie te activeren of te deactiveren.

Wat betrefd het koppelingpedaal, meestal blijft de vloermat hierachter hangen als die niet meer goed vastzit. Het is een hydraulisch systeem dus geen kabel. Controleer eventueel of er genoeg remvloeistof in het reservoir zit.

Toch heb ik deze klacht al meer gehoord en in mijn beleving hoort het ledje/lampje te branden /knipperen bij stilstaande auto en of auto op slot. je accu zal hier echter niet van leegraken zoals werner al aangaf

Volgens mij staat hier zelfs iets over in het instruktie boekje geschreven.

Bedankt voor het antwoord. Ik lees helaas niks over dat het lampje moet branden of niet... Vind het echt vreemd dat het lampje nooit gebrand heeft alleen als ik het heb ingedrukt. Voor de koppelingspedaal denk ik, maar ben geen monteur, kunnen smeren met teflon of zo... maar dan moet je zeker onder de auto liggen?

Alvast bedankt

Raytje 0

14 jaar

je kunt alleen het pedaal smeren helpt het niet dan is de drukgroep die niet 100% meer is
pedaal en drukgroep zorgen ervoor dat pedaal weet op normale hoogte komt
dus koppelingspedaal kun je smeren maar dit heeft geen nut ben ik bang voor
probleem komt meestal vanuit de bak
ik doe alleen het pedaal smeren wanneer hij piept maar niet om hem soepeler te maken
weet niet hoeveel km de wagen heeft gereden

Hieronder de letterlijke tekst uit het instruktieboekje, De genoemde knop A is dus de vergrendelknop op de middenconsole


60 - Toegang tot de auto
01-10-2005
Vergrendelen/ontgrendelen vanuit het interieur
Druk op de knop A om:
- de auto te vergrendelen,
- de auto (en in het bijzonder de achterklep) te ontgrendelen als de sleutel in het contactslot wordt gestoken.
Het rode lampje van de knop gaat branden bij het vergrendelen en gaat uit bij het ontgrendelen.
Opmerking: Als de auto van buitenaf wordt vergrendeld of supervergrendeld, knippert het rode lampje en is de knop A buiten werking. Gebruik in dat geval de sleutel of de afstandsbediening om de auto te ontgrendelen.
Automatische centrale vergrendeling van de portieren
De portieren kunnen automatisch vergrendeld worden, zodra sneller wordt gereden dan 10 km/h.
Druk, om de portieren bij een snelheid hoger dan 10 km/h tijdelijk te ontgrendelen, kort op de knop A.
Deze functie kan worden geactiveerd of gedeactiveerd.
Activeren
Druk lang op de knop A.
Het activeren van deze functie wordt aangegeven door een melding op het multifunctionele display.
Deactiveren
Druk lang op de knop A.
Het activeren van deze functie wordt aangegeven door een melding op het multifunctionele display.
Opmerkingen
Als een van de portieren is geopend, kan de auto niet vanuit het interieur worden vergrendeld en werkt de automatische centrale vergrendeling niet.
Als het kofferdeksel is geopend, is de automatische centrale vergrendeling van de portieren geactiveerd.
HANDMATIG VERGRENDELEN/ONTGRENDELEN (NOODBEDIENING)
Portier aan bestuurderszijde
Vergrendel of ontgrendel het portier met de sleutel in het portierslot.
Portier aan passagierszijde
- Vergrendel het portier met de sleutel in het slot (aan de zijkant van het portier) en draai de sleutel een achtste omwenteling rechtsom.
- Ontgrendel het portier met de portiergreep in het interieur (zie het desbetreffende hoofdstuk).
Kofferdeksel
Het kofferdeksel is vergrendeld; raadpleeg een PEUGEOT-servicepunt.

Wat betrefd het koppelingspedaal, hier zit volgens mij een hulpveer op, deze heeft een plastic geleidertje wat wel eens uitpikt of afbreekt. Kijk hier eens na. Je kunt het zien door bij de pedalen het karton achtige bekledingsplaatje weg te halen, zit vast met 3 plastic plugjes.
Ik geloof ook niet in smeren voor dit probleem.

Bedankt voor de mail en de uitleg over de vergrendeling...

Ik ga aan de slag en ik laat je het weten.

Ik wil ook het stuur vervangen voor een andere, want deze is aan het bladeren.... is dit makkelijk te doen of moet je dat over laten aan de dealer.

Raytje 0

14 jaar

veertje kan kloppen
deze veertje kost dacht ik 20euro en is zelf zo tussen in te zetten

stuur vervangen kun je zelf en mag je ook zelf doen
maar probleem is de com-schakelaar (waar alle hendels aan zit)
bij het verwijderen van de bestaande stuer komt het vaak voor dat de draden die er uit stekken voor de airbag en claxon afbreekt
als je het nog nooit hebt gedaan is de kans natuurlijk ook veel groter

ik mag afkloppen dat het bij mij nooit is gebeurt maar bij collega's wel
com-schakelaar moet je gaan denken aan 350-450euro

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.