Ik heb een probleem met de schakelbak als die koud is dan schakel de bak prima
maar zodra de motor warmer word gaat hij steeds moeizamer schakellen net of die geblokkerd
wordt de druk groep is vervangen
Heeft iemand een idee kan het probleem in de bak zelf zitten of kan het ook iets anders zijn
ik hoor graag van jullie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt de koppeling wel geheel vrij?
Uiteraard controleren of de koppeling goed vrij komt......lucht?
Als dit in orde is, zou je nog kunnen gaan denken aan de schakelkabels.
[quote=Peugeot604]komt de koppeling wel geheel vrij?[/quote]
hij komt goed vrij als die koud is schakel echt prima
11 jaar
[quote=hans4074]Uiteraard controleren of de koppeling goed vrij komt......lucht?
Als dit in orde is, zou je nog kunnen gaan denken aan de schakelkabels.[/quote]
Zou andere bakolie een optie kunnen zijn om daar andere in te doen
11 jaar
Normaal gesproken zou de bak goed moeten schakelen met de voorgeschreven olie = 75W80, er van uitgaande dat deze dikte olie ook in jou versnellingsbak is gegaan. Als de olie er vreselijk lang/veel kilometers in zit, dan zou het het proberen waard zijn de olie een keer te verversen, maar k'neem aan dat na het vervangen van de koppeling/drukgroep, er ook gelijk nieuwe olie in is gegaan. Ik kan een "olieprobleem" ook niet helemaal plaatsen met je opmerking dat het schakelen slechter gaat bij warme motor. Rond de binnenkabels van de schakelkabels zit een teflon mantel en die kunnen na veel kilometers wel rot gaan doen bij warm worden, maar dat voelt als wringen, stroef schakelen.....niet soepel.
[quote=hans4074]Normaal gesproken zou de bak goed moeten schakelen met de voorgeschreven olie = 75W80, er van uitgaande dat deze dikte olie ook in jou versnellingsbak is gegaan. Als de olie er vreselijk lang/veel kilometers in zit, dan zou het het proberen waard zijn de olie een keer te verversen, maar k'neem aan dat na het vervangen van de koppeling/drukgroep, er ook gelijk nieuwe olie in is gegaan. Ik kan een "olieprobleem" ook niet helemaal plaatsen met je opmerking dat het schakelen slechter gaat bij warme motor. Rond de binnenkabels van de schakelkabels zit een teflon mantel en die kunnen na veel kilometers wel rot gaan doen bij warm worden, maar dat voelt als wringen, stroef schakelen.....niet soepel.[/quote]
Dank je wel Hans ggat de kabels nakijken en ik hou je op de hoogte dank je wel
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar