Mijn 205 XS. schiet vaak uit zijn versnelling, bij het minste of geringste hobbeltje.
Zit dit in de bak, of is het een baksteun die stuk is?
Verder houdt ie in bij koude motor.
En loopt ie stationair 1300 toeren.
Heeft er iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rene kortgeleden kon je zien op discovery channel
programma wheelers dealers over een 205 GTI iedere avond 19.00uur.
Wordt regematig herhaald trouwens.
Zeer waarschijnlijk moet je je stangenstelsel vervangen.
Daar zijn nieuwe setjes voor tekoop .
Waar je ook nog naar kan kijken of de laatste kogel verbinding bij de motor op het cassis wel vast zit?
Dat is een kogel met 2 bouten aan de onderkant via een gat in het sub frame.
Als je alles wel vernieuwd eerst even nylon lagers invetten voor de montage.
Veel succes afz Willem.
Inhouden lijkt op een vacuum probleem dat naast de onsteking zit kijk of slanetje werkt los halen en even zuigen.
Of onjuiste afstelling ontsteking en en kan ook.
Hoop dat je hier wat mee kan anders zijn er hier en daar nog een paar specialisten die meer verstand van zaken hebben!
Aan het einde van de lange schakelstang zit een rubber busje met een stalen scharnierpuntje wat wel eens vastroest.losmaken. succes.
Uit de versnelling springen komt m.i. ook door een draaipunt van het stangenstelsel wat vast zit.
Hoog stationair toerental kan door een vacuumlek komen.
Als dat in orde is moet het statonair toerental opnieuw ingeleerd worden.
Motor warm rijden, staionair laten draaien tot de koelventilator 2 maal heeft ingeslagen. Dan kontakt uit 10 minuten de accu klem los. Vervolgens accu klem er weer op en kontakt aan maar niet starten !!!!! Kontakt 30 seconden aan laten staan en pas starten en warmdraaien tot de koelventilator inslaat.
Succes,
Toni
Bedankt voor de tip ik zal ff kijken wat werkt.
19 jaar
Ik heb eens gekeken, er lopen 2 stangen vanaf je pook naar je bak. Een dikke en een dunne. Alles wat aan die dunne vastzit is gangbaar. En ik weet niet waar die dikke voor is, maar dat beweegt nauwelijks.
En wat het slecht lopen betreft, naast de slang van je carterventilatie, zit ook een slang, die hebben ze ooit vakkundig naar de klote geholpen. Ik denk dat dat het is.
19 jaar
Het is dus de stang die veel beweegt aan het eiind dus bij de motor.(goed lezen)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar