Peugeot 405 1.9sri 120pk: schokken bij 1000-2000 toeren

Bouwjaar: 1992

Hoi

mij 405 1.9 i met 3 weg geregelde kat doet af entoe schokken tussen de 1000 en 2000 toeren. verder loopt hij stationair nagenoeg regelmatig.alle slangen heb ik gecontroleerd voor zover dat gaat en een injectie reiniger heb ik al gebruikt,klepspeling heb ik ook gecontroleerd,de dealer had het al over een stappen motor maar deze kan ik niet vinden??waar zit die??

petertje8912

Geplaatst door petertje8912 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

hoi

ik heb iets gevonden er komt een buisje uit het gasklephuis waar een blindstopje op zit. dit blind stopje was helemaal gebroken dus lekte het vacuum.ook de schakelaar voor de stationiar stand werd niet bediend en dat zorgt voor problemen maar het is toch nog niet helemaal opgelost

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

ik heb er inmiddels een goede injectiereiniger van wynns in gedaan en het lijkt erop dat het beter is.die vorige reiniger die ik gebruikt had was van een vreemd merk dus.....

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

dus nog niet over, vandaag de inspuit ventielen eruit gehad.er zat wel behoorlijk wat rommel aangekoekt bij de ventielen dit schoongemaakt zal dit helpen??

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Hoi, heb je het stappenmotortje ondertussen gevonden?Ik dacht dat je de injectoren ultrasoon zou laten reinigen?Mischien zou je eens moeten rijden met de diag erin en dan op het toerental zoals jij aangeeft.Dan kun je tenminste zien wat de computer binnenkrijgt en wat hij uitgeeft.

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

volgens mij heeft ie geen stappenmoter,waar zou die moeten zitten dan? weet je wat het vervelende is hij loopt zo 100 km goed en dan loopt ie 10 km slecht ,dat maakt diagnose niet makkelijker

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Volgens mij heb je zo'n vierkant blok met pijpen naar de kop toe als inlaatspruitstuk, aan dat vierkante blok naast de gasklep(rol)zit een zwart rond ding met 2 torxschroefjes vast,en een stekker.

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

dit is een multipoint injectie, het 205 gti blok hoor,ik heb niks dan een gasklephuis waar de gaskabel rechtstreeks op de gasklep zit en aan de andere kant zit het schakelblokje stationair/volgas

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Natuurlijk, he sorry ik zit te slapen,stoten van deze motor tussen 1000 en 2000 bij b.v. kruipen in de fille, is een bestaand probleem waarvoor ik al 15 jaar naar een oplossing zoek.Ik heb al van alles geprobeert het lijkt wel of de benzinedruk begint te golven, Ik beb daar wel eens een buffertje en een doceurtje tussen gezet maar resultaat???Het lijkt ook wel uit de aandrijving te komen. Deze motor en bak combinatie heeft het nl. in de 206 niet.

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

echt waar? eerlijk gezegd beetje late reactie haha, maar is dit werkelijk een probleem waar niks aan te doen is?? trouwens deze motor ligt echt niet in de 206 hoor,heb ik effe nagekeken alleen in de 205 en 405 dus

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik stop met reageren, kom teveel in vakantie stemming denk ik,

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

sorry ik weet niet wat er is maar dit is niet de bedoeling denk ik

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

ik ben inmiddels 99% zeker ervan dat er een injector lekt

volgende week zet ik er andere in

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

helaas dat is het dus niet, weer effe zoeken.Verder andere lambda sonde geprobeerd,ook geen resultaat,ik heb eens contact gehad met iemand die veel verstand heeft van ecu's en injectiesystemen en die zegt dat het wel eens in de software kan zitten.Wat blijkt: er is een modificatie uitgebracht in de ecu in 1992.mijn auto heeft nog de oude ecu. oud is bosch 0261200160 nieuw is 0261200162.Verder blijkt dat de ecu voorzien is van een anti-decelleratie wat het schokken verklaart bij 2000toeren na het gas voorzichtig loslaten.Ik heb via een franse site vernomen dat de modificatie gaat om een situatieverbetering van vermogen.wat daar mee bedoelt wordt weet ik ook niet. effe via internet een nieuwe ecu op de kop getikt,vrijdag weet ik meer

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

he he eindelijk vooruitgang, ecu vervangen.Het anti decclerarie probleem is weg,aangepast dus in deze nieuwere versie computer.gelukkig want als je bij 2000 toeren voorzichtig het gas los liet begon hij flink te stoten.In de nieuwe ecu is ten aller tijde wanneer de stationair schakelaar bediend is zijn de injectoren dicht.bij 1200 toeren krijgen deze weer signaal te openen wat geleidelijk oppakken mogelijk maakt.het schokken bij constant rijden tussen 1000-2000 heb ik voor 90% opgelost door de schijf in de luchthoeveelheidsmeter proefondervindelijk af te stellen tijdens rijden,maar helemaal is het nog niet weg.Iemand een suggestie wat ik nog kan doen???

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

bougie kabels vernieuwd helaas geen resultaat

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.