Mijn peugeot 307 SW 2.0 HDI heeft vanaf het begin last van schokken bij het optrekken, waarbij het lijkt alsof de motor er wat los in gemonteerd is het uit zich alleen in de eerste en tweede versnelling. De peugeot garage Nefkens doet alsof er niets aan de hand is wat mij opvalt is dat ook andere 307's er last van hebben. Voor de goede orde het ligt niet aan de koppeling want ook nadat er al volledig is gekoppeld zij de schokken merkbaar. Mij valt op dat bij het uitzetten van de motor het lijkt alsof de aandrijving vrij soepel is opgehangen.
Een ander probleem is de cruise controle die "Kuren vertoond" stel je hem b.v. in op 100 km p/u dan zakt hij terug op 95 km/u. Hij verliest dus continue 5 km aan snelheid. Bij mijn vorige auto een vw golf werkte hij perfect. Ook hiervoor heeft de dealer geen oplossing gevonden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens de snelheid vast te zetten met de toets "verlagen van de snelheid", de onderste dus. De snelheid wordt dan veel beter ingesteld.
er is bij de dealer een infoflash over dit probleem
nummer weet ik nu even niet
heeft te maken met de onderste motorsteun c.q. reactiesteun.
Mijnheer Jansen,
Is het mogelijk om het nummer van deze infoflash boven water te krijgen? Ik heb gemeld bij de dealer dat er een infoflash over bestaat, maar deze kan het niet vinden en lost ook het probleem niet op.
Als het nummer niet te vinden is, kunt u zich dan nog wat details uit deze infoflash herinneren?
Bij voorbaat bedankt,
Henk
21 jaar
Ik kom hier morgen even op terug, heb de spullen gelukkig nog niet thuis liggen.
oei vergeten sorry.
laat de dealer anders even via email contakt opnemen met de helpdesk techniek in Utrecht, Richard Kerkhof zal je zo de juiste adviezen geven. groeten oldtimer
Info flash 471 en eventueel I.F.457.
Dealer gevraagd er nog eens naar te kijken, genoemde infoflash nummersgegeven, reactie receptionist:" o, dat gezeur...."
Aan't eind van de dag de wagen opgehaald, zou nu ok zijn, echter, dagteller staat nog op zelfde stand, ook achter de komma.
Gerepareerd?
Nou, nee...
Tijd voor een andere dealer.
Groeten,
Henk
20 jaar
Mijnheer Jansen,
Is het voor een particulier mogelijk de betreffende infoflashes in te zien?
Ik denk er sterk aan om als ik de info kan krijgen en dit een afstelling betreft, dit dan maar zelf uit te voeren.
groeten,
Henk
20 jaar
Ik heb het idee dat ik nu een vraag van de één zit te beandwoorden op een item van een ander. zal wel een foutje van mij zijn. Ik keek nu pas naar de namen voor de streep.
Deze info,s liggen bij alle dealers, ga hiermee eens naar een kleinere Nefkens. Ik ben er van overtuigt dat het probleem kan worden opgelost. eventueel met de hulp van Import,(Richard Kerkhof).
Mijnheer Jansen,
Mijn welgemeende excuses voor het inbreken op de posting.
Maar ik ben wel erg blij dat u een oplossing aandraagt voor het genoemde ongemak.
m.v.g.
Henk
20 jaar
Bedankt nog voor je suggestie m.b.t. de cruise control dit werkt inderdaad, wel erg vreemd maar toch.
Ik heb inderdaad de onderste motorsteun (silent block) laten vervangen. Dit zou een modificatie zijn? Het vervangen heeft niet geleid tot de oplossing van het probleem de auto schokt nog steeds, het hoort denk ik bij het type auto.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die de steun c.q. het (silent block) hebben laten vervangen maar bij mij heeft het niets opgelost, alleen het motorgeluid is in het interieur enorm toegenomen dit uit zich in gebrom, en dat terwijl de wagen daarvoor erg stil was.
20 jaar
De stand waarin het silentblock in de steun wordt geperst is heel belangrijk i.v.m. het doorgeven van motorgeluiden.
Het schudden hoort niet bij de auto, er zijn in mijn bedrijf een stuk of drie 307's die dit beslist niet hebben. Verder heb ik de indruk dat deze zelfs stiller zijn dan mijn exemplaar.
Het moet dus wel kunnen.
20 jaar
bedankt voor je reactie maar wat zijn de oplossingen die je aandraagt in de intro flash dealer informatie. Want de nieuwe motorsteun heeft alleen maar elende veroorzaakt. Gr. Ron
20 jaar
Mijnheer Jansen
bedankt voor je reactie maar wat zijn de oplossingen die worden beschreven in de intro flash dealerinformatie 471 en 457. Het plaatsen van de gemodificeerde motorsteun heeft niet geleid tot een oplossing.
Gr Ron
20 jaar
471 is dus de motorsteun en die andere heb ik zo niet even paraat.Ik heb deze nummers ook zo van Import gekregen.Ik heb n.l. een klant met een rijschool rijden met schud, tril problemen. Henk, wil je voor mij eens kijken naar de banden mischien heeft het daarmee te maken,maat en merk en zo.Alvast bedankt Oldtimer.
Mijnheer Jansen.
Ik heb zelf ook een rijschool de peugeot 307 SW gebruik ik echter prive. Het probleem met de banden is bij mij opgelost door het balanceren van de voorwielen aan de auto zelf.
Helaas ben je dan niet zo flexibel meer met het verwisselen van de wielen. Mijns inziens zit dus de onbalans in de auto en niet in de wielen. Ik ben ook benieuwd of en peugeot rijders zijn waarbij het motorgeluid is toegenomen door het vervangen van de onderste motorsteun. Voor de les geeft ik toch de voorkeur nog steeds aan de VW Golf hier heb ik er enkele van die erg weinig problemen geven. Kilometerstanden van 350.000 tot 400.000 zonder noemenswaardige mankementen zijn geen uitzondering. Als deze problemen met mijn prive auto niet zijn opgelost binnen redelijke tijd dan wordt het zeker de GOLF V in de les.
Gr. Ron
20 jaar
banden pirelli 16"inch
20 jaar
Bij mij zitten er Continental PremiumContact 195/65R15 banden onder.
m.v.g.
Henk
20 jaar
Dat zijn geen van beide de lekkerste, probeer bij vervanging eens Michelin.Ik weet zo ook niet wat er nu nog gebeuren moet,Ik zal de eerste de beste keer dat ik weer eens in Utrecht kom het verhaal nog eens aandragen mischien help dat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar