close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Schokken in voorwielen bij volledige stuuruitslag

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0L 16v (EW10J4)

Sinds enige tijd valt het me op dat ik flinke schokken voel in de voorwielen als ik met het stuur in de uiterste stand een parkeerplaats verlaat. (Zowel vooruit als achteruit) Het is net alsof een van de wielen kortstondig blokkeert en dan weer los komt. Het is alleen merkbaar als de auto nog koud is, na een tijdje rijden werkt alles zonder problemen. Het lijkt er ook op dat het probleem duidelijker optreedt bij koud weer (vorst). De auto rijdt verder prima.

Is er iemand die een idee heeft waar dit aan kan liggen?

Het gaat om een Peugeot 406 coupe uit 2001 met ca 370.000 km op de teller.

Geplaatst door

TrafficBandit (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er was pas ook een 206 of een 207 met dit probleem.
Dit had met de banden te maken.
Kan de topic even niet zo gauw vinden.

primera p11 0

9 jaar

Klopt primera p11 , maar dit bleek uiteindelijk toch in de homokineten van 1 of beide aandrijfassen te zitten.
Vraag aan TS , knaakt/tikt er dan ook wat onder de auto met max uitslag van het stuur als je op trekt ?

Ik heb niet gemerkt dat er behalve de wielen nog iets anders knaakt of tikt. Dat van die homokineten had ik inderdaad ook al ergens gelezen. Is het bij een kapotte homokineet logisch dat de problemen zich alleen bij een koude motor voordoen en verdwijnen als de boel opgewarmd is?

Is er een manier om de homokineten te controleren?

Alleen met demonteren is dit te constateren .

Mijn huidige 406 coupe doet dit ook, evenals mijn eerste 406 sedan bouwjaar 2000. De coupe had pas 32.000 km gelopen toen ik hem kocht. Zal denk ik de aard van het beestje zijn. Ik heb er nooit van wakker gelegen. De eerste 406 heeft een respectabel aantal km gedraaid, zonder verdere problemen in de besturing.

de homokineten kun je controleren door op een grote parkeerplaats rondjes te rijden bij volledige stuuruitslag en rustig optrekken mag je geen knakkende of knikkerende geluiden horen hoor je dit wel dan mag je ervan uit gaan dat je homokineet versleten is doe dit links om en rechts om een paar gebruikte homokineten kosten minder en je hebt er ook nog garantie op let wel op dat je aan de vooras geen hele aude banden gemonteerd hebt anders zou je de voor en achterwielen eens moeten wissellen wat ook veel voorkomt dat zijn versleten onderste fuseekogels controleer deze ook eens /jan

pievo86 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.