👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
2 jaar geleden mijn peugeot 206 1.1 gekocht, met 70.000 km op de teller. De afgelopen 2 jaar wel 60.000 km gereden, maar diverse keren problemen gehad. Naast gebruikelijke slijtage diverse keren problemen gehad met een haperende, bokkende motor. Dit leidde niet tot grote problem omdat het meestal na een paar keer starten weer verholpen was.
Vorige week begon de motor na het starten echter wederom te schokken / haperen. Rijden lukt erg slecht en auto trekt nauwelijks op.
Bij het doorlezen van de wagen, bleek de bobine en injector aan vervanging toe te zijn. Nadat deze vervangen waren, kwam het probleem echter weer terug. Daarop heb ik de computer naar een 'tuner' gebracht en deze heeft hem opnieuw ingesteld. Toch bleek dat het probleem hiermee niet verholpen was. De auto schokt minder nu, maar 2 injectoren krijgen nog altijd geen toevoer. Bij het opnieuw doorlezen van de auto worden er geen storingen meer gemeld.
Klinkt iemand dit bekend in de oren? Ben inmiddels behoorlijk radeloos want het duurt nu al enige tijd en de APK is inmiddels al verlopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een computer opnieuw laten instellen is iets anders dan een mankement in de computer herstellen.
Ik betwijfel,of ze dat kunnen.
Als het zo gemakkelijk was ,werden ze wel vaker gerepareerd.
Het verhaal lezende acht ik de kans toch groot dat hij een defect heeft.
Ik neem tenminste aan dat de garage alle andere mogelijkheden onderzocht heeft.
Nu kunnen dezelfde klachten bij verschillende 206jes een andere oorzaak hebben, maar een serieus kijkje naar de kabelboom achter de distributie op blank geschuurde bedrading op de plastic kabelgoot kan geen kwaad en is redelijk simpel te zien met een lampje.
Vorige week wederom een 206 gehad.......stotteren met name bij regenachtig weer en jawel: 1 draad een klein stukje blank door schuren op de kabelgoot.
Nieuw stukje draad er tussen "gelast" en kabelboom opnieuw afgetaped.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar