Bij het vervangen van voorste stukken uitlaat, door ruimte gebrek linkse schroefgat onder van uitlaatspruitstuk dol gedraaid , waarschijnlijk tapeindje scheef gedraaid.Anyway, wil proberen hier voorzichtig nieuw draad in te tappen, echter moet ik daarvoor het onderdeel waar de stuurbekrachtigings olie ingaat demonteren, gaat dit zomaar zonder dat er bakken olie uitkomen? En hoe zit dit precies vast? Ben een beginner maar aldoende leert men is mij gezegd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk op de sloop of je niet ergens een ander spruitstuk kunt scoren. Het spruitstuk is van hard materiaal (gietijzer) en erg lastig om daar compleet nieuw schroefdraad in te tappen. Opzuiveren van een ietsje beschadigt schroefdraad zou moeten lukken. Als je een goedkope tapset gebruikt, is de kans aanwezig dat de tap ook afbreekt en dan ben je uitgespeeld. Een andere optie zou kunnen zijn om het gat op te boren naar bijv. 8,5 mm, een los tapeindje 8 mm erdoor en daarna een moer aan de bovenzijde op het doorgestoken tapeindje.....als er daarboven ruimte is om de moer mooi vlak te kunnen plaatsen!!!
Het schroefgat zit in de cilinders, daar schroeft men een tapeindje in waarop met het spruitstuk bevestigd, ik moet dus nieuw schroefdraad in de cilinder tappen
5 jaar
Aha.......multiriem eraf, onderste slang van de stuurbekrachtigingspomp eraf, bakje eronder om de stuurbekrachtigingsolie op te vangen zodat het niet allemaal in de dynamo loopt, bovenste leiding op de pomp los (denk om het kleine O-ringetje op deze leiding)
Pomp zit vast met 3 torxboutjes, de voorste bout is te bereiken door 1 van de gaten in de poulie. Hopelijk kun je het beschadigde schroefdraad-gat opzuiveren met een tap. Lukt dat niet (meer), dan wordt het waarschijnlijk oplossing met een zogenaamde helicoil, maar of dat werk is voor een beginner??
Als het allemaal lukt, dan pomp er weer op, leidingen erop en dan bijvullen met nieuwe ATF olie. Motor laten lopen, stuur een aantal keer max links en rechts, olieniveau in de pomp controleren en zo nodig bijvullen tot max streepje op peilstokje aan de dop.
Dankjewel Hans, ik ga het proberen zodra de tijd 't toelaat, ik houd je op de hoogte!
5 jaar
Kan de ophanging waarde stuurbekrachtigingspomp op zit er
Ook af ? Deze zit namelijk in de weg om fatsoenlijk te kunnen tappen
5 jaar
Ja, die kan er compleet af. Wel eerst de dynamo en, indien aanwezig....de compressor van de airco verwijderen.
Is het gelukt?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar