close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Start ineens moeilijk

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 8HZ, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 50

Hallo

Ik ben al weken bezig met een 207 hdi.
Wou niet meer aanspringen. Heb de leidingen vervangen onder het luchtfilter.
En ja hij deed het weer. Eerst wat moeilijk maar na alles nog eens nagelopen te hebben en nog weer dingen vernieuwd. Klemmen enzo. Was het sleutel aanraken en lopen.
Na 3 dagen begon hij weer moeilijk aan te springen en weet het nu echt niet meer.

Wie o wie kan mij helpen??

Geplaatst door

Jeroen2651974 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alle leidingen vervangen voor een nieuwe set? Of heb je ergens op de sloop een andere leidingset gehaald? Wat gebeurd er als de motor weer niet aan wil slaan en je zet het systeem daarna op druk door het ontlucht-balgje op te pompen.

hans4074 0
badge

5 jaar

Hallo.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb alles vervangen door nieuwe.
Ook een Nieuwe filter enzovoort.
Als ik het oppomp dan wordt het wel iets beter maar nog niet goed. Hij start altijd maar duurt ff voordat hij aanspringt.
Voordat ik de leidingen heb vervangen deed hij helemaal niets meer.
Hij begon met slecht starten. Van alles geprobeerd maar niets hielp. Toen opeens hield hij er onder het rijden mee op. Nog weer proberen te starten en dat lukte. Zo kon hij in ieder geval van de snelweg af.
Van de snelweg af toen sloeg hij weer af en deed niks meer. Leidingen vervangen en toen deed hij het weer maar wel met moeite.
Een eind gereden en toen was het goed. Sleutel aanraken en lopen. En na een aantal dagen weer problemen.

Wat was de aanleiding om deze leidingen te vervangen?
Leidingen doorgeschuurd (lekkage) onder luchtfilter?
Hierdoor lucht in brandstofsysteem?

Heb je niet toevallig ook een slechte krukas sensor??
Dit zou kunnen verklaren dat ie min of meer plotseling uitvalt.

Erik2804 50

5 jaar

Aanleiding was dat hij niet wou starten.
En ik las op forum dat dat het probleem kan zijn.

Uhm oke. Maar hij heeft het nog niet weer gedaan dat hij plotseling uitgaat

Alleen dat hij moeilijk aanspringen wil

Vervang het gedeelte maar waar het balgje zit.Ik heb dit ook gehad .De terugslagklep werkte niet meer.Dat betekent dat de diesel terug loopt.Als je dan in het balgje blijft knijpen start hij wel weer.De hel set bestaat uit twee delen.De set met balgje kost ongeveer 75 euro.
En ik zou geen setje op de sloop halen.Ik lees net dat je allemaal nieuwe leidingen hebt.Heb je die ook met het balgje.Zo ja ,dan blijft er lucht in de leidingen zitten.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

Ik heb zoals eerder genoemd deze set vervangen. Inclusief balgje.

Ik heb afgelopen week al die harde kunststof leidingen eraf gehaald. 2 meter slang gehaald. 8mm. En alles vervangen voor normale brandstof slang. Ook de korte stukjes van en naar het balgje.
Extra terugslagklepjes gemonteerd tussen de leidingen. Aanvoer en retour.
Het duurde even voordat hij aanspringen wou maar 1 x draaiende. Was het daarna prima.
Heb hem even een tijdje laten draaien. Naar een half uurtje uitgezet en na een paar uurtjes weer geprobeerd. Sleutel aanraken en gelijk aanspringen.
Yes!!!! Klaar dacht ik. Volgende dag. Smorgens deed hij een beetje moeilijk. Daarna was het weer goed.
Aan het eind van de middag was het weer mis. Niet aanspringen.
Vanaf dat moment weer problemen.
Dus ben alweer aan het knutselen. Weer geen vrij weekend. Lol

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.