wie weet er raad...
bij het starten van de auto (met koude motor) geeft de temperatuur meter op het dashboard direct MAX aan.STOP!
de koelvin slaat ook direct aan.
reservoir zit voldoende koelvloeistof in.
de koelvloeistof sensor boven op het thermostaathuis is vervangen(thermostaathuisnummer oe 1336Z8)
nu blijkt dat er nog een sensor zit ,helemaal achteraan het termostaathuis ,deze zit er aan vast.
staan deze sensors in verbinding met elkaar?
wat kan het probleem zijn en hoe op te sporen...
graag tips en adviesen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan ook zijn dat er een draad beschadigt is en tegen massa aan ligt, waardoor de meter voluit gaat.
Controleer de bedrading.
U vraagt : Wat kan het probleem zijn en hoe op te sporen ...
Het probleem kan veroorzaakt worden door meerder storingen/defecten .
Onder andere dat de software aangepast dient te worden .
Ook kan het zijn dat de bedrading gewijzigd moet worden.
Het vervangen van het thermostaathuis behoord ook tot een mogelijkheid .
Hoe op te sporen ?
Storingen uitlezen in de motor EBE ( computer ) en in het logboek van de BSI ( centrale computer )
Aan de hand van de uitgelezen P code,s weet de dealer welke handeling(en) er nodig zijn .
Ter info : de bedrading aan de achterzijde van het huis is voor het aansturen van de elektrische thermostaat .
Ook hier kan een defect de oorzaak van de storing zijn .
Succes.
De temeratuursensor was het probleem! Vervangen en nooit weer terug gekomen de storing
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar