Hoi iedereen,
Ik heb onlangs een Peugeot 206+ gekocht tweedehands van het jaartal 2009. De eerste 6 maanden helemaal geen problemen mee gehad, reed helemaal zoals hij moest.
Ondertussen enkele keren problemen gehad; waardoor ik denk dat het hoofdprobleem nog steeds niet is opgelost.
- 1e probleem: wijzerplaten vielen weg op de autosnelweg, alarmlampje van airbag ging branden + alarmgeluidjes, dit bleef een paar minuten duren, daarna wel nog goed thuisgeraakt; daarna zijn er ook nog enkele andere lampjes gaan branden (met uiteindelijk pas het batterijlampje) en leek mijn auto soms te schokken en is de batterij uiteindelijk leek geraakt en stilgevallen met de auto; een vriend van me heeft toen de batterij en alternator uitgemeten en kwam tot de conclusie dat de alternator stuk was; deze werd ongeveer 3 weken geleden vervangen
- 2e probleem: Hierna dacht ik dat het probleem opgelost was, maar het batterijlampje ging opnieuw branden tijdens het rijden. Die vriend van me had alles opnieuw uitgemeten, maar niets leek problemen te hebben. Voor de zekerheid heeft hij toch de batterij vervangen om dit te kunnen uitsluiten. De oude batterij lekte blijkbaar wel zuur, zagen we toen de batterij uit de wagen werd gehaald.
- 3e probleem: Nu dacht ik dat het echt terug in orde was, maar (nu weer ongeveer een week later) kon ik gisterenochtend mijn auto niet meer starten .... Vandaag lijkt hij weer helemaal in orde te zijn en start hij weer, maar ik weet niet of ik het vertrouw om er een serieuze afstand mee te rijden momenteel...
Ik weet niet wat er juist aan de hand is met mijn auto, maar heb het idee dat het hoofdprobleem nog steeds niet is opgelost. Misschien dat er een marter aan enkele kabels heeft zitten knabbelen ofzo, ik heb geen idee hoe het komt dat er problemen blijven ontstaan. Zoals gezegd reed de auto aanvankelijk supergoed.
Ik vroeg me af of jullie dit probleem herkennen en of jullie nog ideeën hebben wat het hoofdprobleem nu echt zou zijn? Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes Line
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de massa kabel van accu naar chassis en motorblok al eens gecontroleerd , en de rest van de min en plus kabels en aansluitingen.
Al eens uitgelezen met juiste apparatuur ?
Hoi, bedankt voor de reactie. Met wat voor apparatuur wordt dit best gecontroleerd? Die vriend van me heeft de meeste aansluitingen gemeten met een voltmeter, maar ben niet zeker dat je dat bedoelt?
3 jaar
Weerstand meten en visuele controle. Uitlezen met goede apparatuur.
Ok bedankt.
Na enkele korte ritten met de auto door hem toch te durven gebruiken. Daarstraks 3x stilgevallen. Op het moment dat de auto stilvalt gaat het batterijlampje + lampje van handrem staat op branden. Ik kan dan geen gas meer geven dus ik denk dat de motor uitvalt op die moment? Ik heb de auto toen opnieuw gestart, dit lukte. Na enkele minuten gebeurde opnieuw hetzelfde. Ik heb de auto aan de kant van de straat kunnen zetten, en motorkap geopend. Heb de voltage van de batterij gemeten, wanneer de sleutel nog stond in de positie dat auto is stilgevallen. Voltage batterij 12.5 V. Er kwam een enerverend, piepend geluid vanuit de motor. Bij het afzetten van het contact ging dit geluid van de motor uit.
Misschien wordt het hierdoor nog iets duidelijker wat het probleem kan zijn? Alvast heel erg bedankt om mee te denken.
3 jaar
Is de auto altijd gelijk weer te starten na het uitvallen? En zit er een verband tussen de momenten waarop de auto uitvalt? Bijv. tijdens het optrekken, constante snelheid, of na het rijden over drempel, of is het willekeurig? Was het toevallig ook te horen uit welk gedeelte onder de motorkap het piepende geluid vandaan kwam? Persoonlijk denk ik dat de accu, en de kabels wel in orde zijn, anders had je waarschijnlijk ook wel problemen met starten gehad. Ik zou de stekker van de toerental sensor controleren op vervuiling van olie of koelvloeistof, als daar niets aan mankeert zou ik overwegen om de toerental sensor te vernieuwen, die kost een paar tientjes, en zit met 10min erop. Als de motor een fractie van een seconde het toerental signaal niet ontvangt, zal die gelijk uitschakelen, en zal die pas weer aangaan als de auto opnieuw word gestart, en het signaal weer ontvangt. Daarnaast zou je eens kunnen overwegen om de auto (vrijblijvend) uit te laten lezen, en dan het liefst bij een dealer met officiële apparatuur, want ook al brand er geen storingslampje, kan het zijn dat er onderhuids wel een storing in zit die het uitvallen kan verklaren.
De auto is altijd meteen terug te starten na het wegvallen van de motor.
De auto is uitgelezen, maar inderdaad met apparatuur niet gespecialiseerd ik Peugeot en op een moment dat de storing zich niet voordeed. Merci
Ik weet het niet zeker maar het lijkt al enkele keren gebeurd te zijn wanneer ik rem/een bocht neem en rem; maar kan ik niet met zekerheid zeggen.
3 jaar
* De auto is altijd meteen terug te starten na het wegvallen van de motor.
Ik weet het niet zeker maar het lijkt al enkele keren gebeurd te zijn wanneer ik rem/een bocht neem en rem; maar kan ik niet met zekerheid zeggen.
De auto is al een keer uitgelezen, maar inderdaad met apparatuur niet gespecialiseerd in Peugeot en op een moment dat de storing zich niet voordeed. Merci
3 jaar
Ik ken weinig van auto’s dus heb geen idee van welk deel van de motor het geluid vandaan kwam :)
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar